Tattoo!!

I made it!! Finally, efter 7 års tid så har jag äntligen tagit mig själv i kragen och tatuerat mig!! Det gick av staplen tidigare idag och resultatet blev bättre än vad jag trodde!! Skönt att ha det gjort. Det kommer bild så småningom när det röda har lagt sig!!

Spring Break

Jaha då har J spring break. Började alltså idag och pågår till nästa måndag så kommer bli lite annorlunda arbetstider den kommande veckan!! Idag blev det bara jobb mellan 7-13, vilket var väldigt skönt!! En promenad på det så var helgen igång!

Nu är jag precis hemkommen från Rio efter lite kaffedrickande och frozen yoghurt med Rikke, en skön fredag i mitt tycke! Är sjukt trött så tänkte snart krypa till sängs och hoppas på att jag kommer orka upp till zumban imorgon bitti, be strong!

Annars då...... jo har börjat leta jobb hemma och sökte faktiskt ett jobb nu i veckan så får väl se hur det går med det. Är ju inte det lättaste att söka jobb när man är i detta land då jag inte har någon möjlighet att gå på arbetsintervju. Jaja vi får väl se hur det går med jobbfronten! Skulle iaf vara oerhört skönt att komma hem till något att sysselsätta sig med, kommer nog bli jobbigt om man inte har något att göra om dagarna!

Känns både sjukt men samtidigt skönt att det bara är 3,5 månads arbete kvar!

Nej nu får det gärna bli lördag för jag har en del spännande saker att se fram emot!!

Amazing!

Usch jag borde sluta med att ta ett bad om dagarna och hålla mig till en dusch!! Blir ju helt slut och känner mig typ helt förstörd resten av dagen..

Har mest blivit jobb de senaste dagarna men har varvat det hela med träning så känns okay. Min vrist är så gott som bra nu så känns skönt att kunna köra för fullt under passen!! Var lite roligt att jag fick lite personlig träning under trek-klassen idag, alltid trevligt att få ett lite hårdare pass!!

For iväg till DSW igår för att kika lite på skor, och nej lilla papsen jag köpte mig inga även om jag ville. Plånboken skrek tom!! I alla fall så fick jag en väldigt trevlig kommentar av en äldre kvinna: I wish I could wear high heels, but you look absolutely amazing in those shoes!! Haha är alltid roligt att höra men just de skorna jag hade på mig då var helt underbara så vill bara köpa dem!! Klacken är lite högre än vad jag vanligtvis bär men sjukt snygga nu till sommaren så när plånboken vill igen så ska de förhoppningsvis införskaffas!!

Har haft rätt så fint väder den här veckan även om det inte är riktigt sommarvärme. Ett par byxor och tröja får man allt ha på sig men gör mig inte så mycket!! Ska ju sedan leva i en sjuk hetta  ett par månader så sommaren får gärna dra sig lite!

Har saknat att ha Karolina här riktigt mycket den här veckan! Var så skönt med våra veckoträffar på starbucks när man kunde prata ut om precis allt!!

Nej måste nog ta hand om tvätten som visst är klar nu!!

Birthday

Happy Birthday J!! Ja i efterskott då eftersom han fyllde igår men jag har glömt skriva här de senaste dagarna. Igår blev det att gå ut och äta för att fira J's dag vilket var trevligt. Blev en italiensk restaurang som kör på family style, vilket innebär att varje rätt du beställer in är för minst 2 personer. Det mest intressanta var nog efterrätten vi beställde in som visade sig räcka till 5 personer, riktigt stor! Hade köpt två par tröjor och en film till J vilket kändes lite tråkigt men komiskt nog så älskade han tröjorna! Ena tröjan var det superhjältar på så borde nog ha förstått att han skulle gilla den!!

Our big dessert!!

Har sjukt mycket träningsvärk i kroppen efter måndagens bodypump. Har inte kört bodypump på 2 veckor och det kändes, AJ! Men man kör på ändå och nu ska jag alldeles strax bege mig till gymmet för ett spinningpass!

Nu är även bussresan till och från NY bokad med syster. Helt underbart när man kan få biljetter tur- och retur till NY för 2 personer för 32,50 dollar. Alltså lite över 200 kr, not bad!!

Nej får bli mer uppdatering senare för måste dra nu!!

Basketball

Givetvis så hade jag inte vädret med mig igår utan regnet föll från himlen till och från hela dagen så blev inge cherry blossom. Däremot kom jag ju ändå in til dc på kvällen för lite basket med Rikke!!

Vi började kvällen med middag och givetvis hamnar vi bredvid en svensk familj, vad är oddsen liksom? Börjar bli lite trött på att stötta på svenskar här hela tiden. Ville jag vara runt svenskar så kan jag lika väl åka hem till Sverige (nu menar jag förstås inte de svenskar som jag har lärt känna och umgås med här)! Iaf... efteråt var det alltså dags för basketmatchen och vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar. Jag kan inget om basket och visste dessutom om att lagen som skulle spela typ låg i botten på ligan. Men detta gjorde absolut ingenting!! Vi hade en riktig trevlig stund och jag hängde med hyfsat bra i spelet!! Dock var det lite surt att dc wizards skulle förlora i slutsekunderna när de hade varit i topp med ca 10 mål hela matchen!

Högt var det men såg jävligt bra!

Rikke!

Haha älskar hur dessa cheerleaders är i otakt!!

Idag så har D's föräldrar och faster varit på besök för att fira J som fyller år på tisdag! J har varit helt excited hela dagen då D kom hem med en massa heliumballonger som han har lekt med hela dagen! Han älskar dem verkligen!! Annars så har det blivit en hel del ätande av pizza och tårta, en trevlig dag helt enkelt!! Fick ett presentkort av D's föräldrar i en försenad födelsedagspresent vilket var väldigt gulligt av dem.

Måste ju visa hur J's tårta såg ut! Tänk om man hade fått en sån när man var liten...

Nu blir det några jobbartimmar på kvällskvisten innan det är dags att påbörja en ny vecka.. Finns lite spännande grejer som väntar nästa vecka!!

Summer heat

Åh idag har det varit riktigt sommarvärme ute! Sol och blå himmel så man kan ju inte må bättre!! Detta firade jag och J med att äta glass med jordgubbar och banan på balkongen, riktigt mysigt!!

Idag är det jobbarkväll så har inte gjort så mycket. Kollat ikapp på big brother och tänkte nog snart krypa till sängs. Förstår inte att jag är så trött!!

Nu är hostel i NY bokat till mig och syrran, woop woop!!

Imorgon bär det av till dc för att kolla in cherry blossom. Dock hotar de med regn imorgon så ska hålla tummarna för att vädret är på min sida! Sedan på kvällen blir det NBA och basket med Rikke. Ska bli riktigt skoj!! Är nog första basketbollsmatchen jag någonsin har sett, så får väl se om jag hänger med i spelet!

Kanske borde skriva ikapp lite på min journal som jag skriver just nu som hemläxa till min kurs i april (boooring)!! Måste nog ta och börja skriva på den där uppsatsen snart men har ändå ca 2 veckor på mig innan det ska in så behöver inte börja stressa än!!

Kan inte förstå att 9 år har passerat... you're always with me!

Money!

Åh blev så oerhört glad över att få se att jag får pengar tillbaka på skatteåterbärningen, hurra!! Kommer vara välbehövligt när jag kommer hem i sommar för lär ju vara i stort sätt pank då!! Tack tack tack!!

Skulle som sagt testa på att löpa idag och det gick väl okej. Hade kanske hoppats på lite mer men tog den ändå rätt så lugnt för ville inte överanstränga den. Har ju tendenser ibland att inte ta det lugn och vila även fastän jag borde så var rätt så nöjd med mig själv idag!

Är så sjukt skönt att det är varmt ute numera!! Ingen jacka här inte, såå nice!! Nu ska det bara bli lite sol också så är jag helt nöjd!!

Har ikväll varit iväg på aupair-möte vilket innebar middag på en thai restaurang. Var väl helt okej men märker att jag inte har så mycket gemensamt med de andra tjejerna. Blir mest att jag sitter och pratar med min area director om nu inte Marjam och Rikke kommer, men de kunde tyvärr inte idag. Jaja skönt att komma iväg lite iaf!!

Nu har syster äntligen bokat flyg så 17 maj kommer hon hit!! Ska bli så grymt kul!! Längtar massor. Helt sjukt att när hon kommer hit så har vi inte setts på över 10 månader, weird! Jag ska försöka boka boende åt oss uppe i NY men har lite beslutsångest över vilket jag ska välja. Standarden på hostel i NY är inte så höga så är lite som att välja mellan pest eller kolera!

Nej boka hostel var det!!

Back to work!!

Usch vad fort man kommer in i rutiner igen!! Känns inte ens att man har varit iväg på semester utan nu är det fullt upp med jobb igen!!

Min fot har känts helt okay idag så blev att köra spinning. Imorgon ska det testas på att löpa men tror nog att det kommer gå bra!!

Har annars inte gjort mycket idag, blev en sväng till starbucks för lite te och läsning. Alltid skönt att fly undan lite ibland!

Verkar som att jag ska gå med Rikke på basket på lördag så det ser jag fram emot!! Hon ska boka biljetterna imorgon så troligen blir det av. Hoppas!!

Vill tillbaka!!

Miami and Bahamas!!

Oj vet inte ens hur jag ska börja sammanfatta denna resa för den har verkligen varit helt otrolig. Ett minne för livet!! Lättast är väl egentligen att ta det hela dag för dag.

Onsdag: Resan började med att flyget var en timme försenad så blev lite väntan på flygplatsen men snart så var vi iväg och bara några timmar senare så landade vi i Miami. Vi slogs snart av hettan och den strålande solen så humöret var verkligen på topp!! En taxiresa senare så var vi framme vid vårt hostel på Miami Beach så det blev snabbt att svida om till bikinin och ta sig ner till beachen för här skulle det pressas!! Efter några timmar på stranden så for vi till South Beach för middag och lite drinkar!

Torsdag: Dagen började med att vi delade upp oss. Bodil for till South Beach för en surfinglektion medan jag, Emelie och Maria tog oss till Miami Seaquarium. För oss väntade det efterlängtade simmandet med delfiner. Kan säga att jag var sjukt nervös innan men så fort jag kom i vatten och hade rört dem så försvann all nervositet och jag var helt förtrollad av dessa underbara varelser! Tiden med delfinerna gick alldeles för fort men vi var 3 oerhört nöjda tjejer som klev ur bassängen!! Efter att ha lyckats komma ur våtdräkten så var det dags för show med delfiner och späckhuggare och jag var mest intresserad av att se den sist nämna som visade sig vara riktigt stor!! Efter en häftig show tog vi oss tillbaka till South Beach för att möta upp Bodil på stranden. Tyvärr så hade vi inte riktigt vädret med oss denna eftermiddag då det kom skur efter skur så vi fick istället bege oss tillbaka till vårt hostel för lite duschande och fixande. Kvällen däremot blev riktigt fin så vi avslutade även denna kväll i South Beach med middag och drinkar!!

Fredag: Det var nu dags för oss att ta oss till vår kryssning som skulle ta oss till Bahamas. Efter lite väntan och en massa kontroller med våra papper och pass så kunde vi äntligen äntra den gigantiska båten! Det blev direkt upp till pool deck för lite solande, badande och ätande. En eller två pina colada blev det också!! Typiskt nog hade vi inte varit så duktiga med solkrämen denna dag så mitt bröst och mina armar lös härligt röda efter ett par timmars solande!! Vi märkte ganska tidigt att det kommer att bli väldigt mycket ätande på denna kryssning då all mat ingick och buffén var nästan öppen hela tiden samt att på kvällarna fanns det möjlighet att äta 3-rätters så tror att vi lyckades äta middag 2 gånger denna kväll!!

Lördag: Efter en härlig frukost under klarblå himmel med utsikt över dagens ö, Great Strirrup Cay tog småbåtar oss i land. Detta är en privat ö som ägs av Norwegian Cruise och den kändes verkligen som ett paradis med sin långa sandstrand, palmer och klarblåa vatten, absolutely love it!! Lite solande hann vi med innan vi skulle iväg på en båttur runt om ön. En otrolig utsikt och lite olika djur från havet bjöds det på under denna tur. Resten av dagen bestod av bad, sol och drinkar innan det var dags att ta sig tillbaka till fartyget (som btw hade en svensk kapten!). Kvällen bjöds på en härlig middag samt en hel del dansande under bar himmel. Tråkigt nog slutade inte kvällen så väl då en kvinna hoppade in i mig så att jag tappade balansen och vrickade foten!! Gjorde oerhört ont så blev att uppsöka sjuksköterskan för lite omplåstring!

Söndag: Med en värkande fot tog vi oss denna morgon i land på ön Nassau. Vi började dagen med att hoppa på en båt som skulle ta oss ut för lite snorkling. Har aldrig snorklat tidigare så var intressant att testa på det, vet dock inte riktigt om det är min grej men nu har jag i alla fall prövat!! Efter att ha blivit guidade genom en massa kändisars hus så blev vi avsläppta och kunde spendera en stund på beachen. Snart därefter var det dags för pairsailing vilket innebär att du är fastspänd i en stor fallskärm högt uppe i luften som åker efter en båt. Var en helt otrolig utsikt däruppe men fanns dock en liten nervositet över om något skulle hända och man skulle falla rakt ner i öppet hav där det finns allt möjligt, bland annat hajar! Som tur var hände inget och vi tog oss oskadda tillbaks till land för ännu mer solande och badande. Efter att dagen gått alldeles för fort var det återigen dags att gå på fartyget. Blev lite solande och drinkar uppe vid poolen innan det var dags att göra sig redo för resans sista middag. Blev en rätt så stillsam kväll då vi alla var rätt så slut.

Måndag blev det att gå av båten tidigt för att sedan ta sig till flygplatsen i väntan på vårt flyg tillbaka till DC och nu så sitter jag alltså här hemma och det känns knappt som man varit borta. Är redan inne i rutinerna igen!!

Resan har verkligen varit helt underbar och känns som man kommer behöva gå på diet efter all denna mat och alla dessa drinkar man fått i sig. Men vad gör man inte, det är ju semester!!

Vacation!!

AWESOME!!!!!!! Typ så skulle jaf förklara de senaste dagarna!! Jag är nu hemma efter ett par helt underbara dagar på Miami och Bahamas!! Är sjukt trött så får bli en riktig uppdatering imorgon med bilder men kan bjuda på någon bild nu!!

Miami!

Kissing dolphins

Great Stirrup Cay

Nassau

Ready for pairsailing!

Enda negativa med resan är att jag lyckades vricka foten så nu har jag en fot som värker sjukt mycket! Men men sånt är livet!!

1 fucking day!!

Helt sjukt imorgon drar vi!!! Månaders väntan är över och nu är det äntligen dags!! Väskan är så gott som färdigpackad så jag vill bara att det ska bli onsdag morgon nu!

Men vi är inte riktigt där än så kan ju ge en uppdatering på vad som hänt sen sist. Vilket iofs inte är så mycket...

Har mest försökt träna för att bränna de sista kalorierna innan bikinin åker på imorgon. Resterande tid har mest gått åt jobb och packande. Lite samtal med både familj och syster har hunnits med och det verkar verkligen bli av nu att syster kommer hit i maj!

Jag gjorde ett stopp hos tatueraren idag för att se om han hade skissat upp något, vilket han hade och efter lite små justeringar så är jag väldigt nöjd. Tror att detta kan bli riktigt bra så nu är en tid bokat, spännande!!! Sjukt nojig över om jag väljer rätt men efter att ha funderat på detta över 8 månader så borde det vara rätt. Men kommer ändå vara nerövs och nojig tills jag gjort den... Hoppas bara på att slutresultatet blir bra!!

Något annat som gör mig lite nervös är detta!

Förstå att jag ska simma med dessa djur på torsdag!! (de som känner mig vet hur jag är när det kommer till djur) Ska iaf försöka överkomma mina rädslor så hoppas på att det går bra. Är so excited!!

Kommer troligen inte bli så många uppdateringar nu innan eller under resan så vi hörs när vi hörs!

I'm gonna have sooo much fun!!

St. Patrick's Day Parade

Usch var inge roligt alls när klockan ringde imorse efter ca 5,5 h sömn. Kände mig typ bakis, hur man nu kan göra det utan att ha druckit alkohol!! Klockorna är iaf omställda nu och dagarna är numera ljusa längre, me like!!

Blev en tidig morgon då jag skulle fara in till DC med ett gäng tjejer för att titta på St. Patrick's Day Parade i det soliga och varma vädret! Har varit en helt fantastisk härlig dag så var utmärkt att spendera den utomhus. Paraden var väl inget märkvärdig och kanske lite väl lång men vi hade ändå en trevlig stund!!

Marjam!

Rikke and I!

Having a nice time in the sun!

We found a Leprucan!

Marjam and I!

Har sedan jag kommit hem försökt packa lite och går väl sådär men har som vanligt svårt att välja vilka kläder jag ska ta med mig så kommer säkerligen bara använda hälften av det jag packar! Men men så länge det får plats så funkar det!!

Har precis kollat melodifestivalen även om jag redan visste vem som vann.. är lite svårt att undgå när man har facebook! Men rätt låt vann så jag är glad!!

8 months!! Sjukt vad tiden går fort, enbart 4 månader kvar att jobba nu och ca 4,5 tills jag är hemma igen. WEIRD!

Sjukt trött så ska nog krypa till sängs!

You wanna be on top?!

Härliga helg!! Fick sluta betydligt tidigare igår då J's mamma kom och hämtade honom redan vid 17.20 (kom på att det är bäst att skriva tid i svensk form, är så sjukt inne i det amerikanska tidsystemet nu) och drog då direkt iväg till Lakeforest mall för att möta upp Rikke och Marjam. Vi skulle titta på America's next top model casting. Haha var väl egentligen inte så roande men var kul när kön bara blev längre och längre och fler tjejer hoppade på att bli landets nästa stjärna. Herregud hur de orkar!! Det enda komiska med det hela var att se när det var tjejer som inte alls kunde gå en runway, OMG!! Skratta en hel del!!

Kön går hela vägen runt!

Efteråt for vi hem till mig för lite filmtittande, en rätt så skön fredagskväll!!

Idag blev det att börja dagen med en löprunda innan det blev att åka iväg till tatuerarkillen för att diskutera min tatuering. Tyvärr hade han inget uppritat utan vi satt och kollade på bilder och diskutera idéer så att han fick en liten bättre bild av vad jag ville ha. Hoppas på att det blir något bra!! Ska åka dit på måndag och se vad han har ritat så ska verkligen hålla tummarna för att jag gillar det!!

Pratat lite med syster idag och är lite avundsjuk att hon är och åker skidor igen, vill också åka skidor men antar att den får vänta tills nästa vinter! Vi har iaf börjat göra upp lite planer och går allting som vi vill så kommer hon förhoppningsvis och hälsar på mig i maj. Kommer bli grymt skoj!!!

Nej ska försöka underhålla mig ett par timmar innan det blir dags att åka till J's mamma för lite extrajobb. Så har nu laddat upp med ett par filmer och lite choklad!! Känns rätt så skönt att ha en lugn helg inför den kommande veckan. Som jag för övrigt har börjat bli lite orolig över för de visar alldeles för mycket regn och det tycker jag inte om. Ska ju vara varmt men jag vill ha sol sol sol!!

Får inte glömma att ställa om klockan inatt, äntligen kommer det bli lite ljusare!!

Snart snart snart!!

Herregud miami och bahamas närmar sig verkligen nu, inte många dagar kvar nu!!! GE MIG ONSDAG!!

Idag blev det att gå upp vid 4.30 och lägga sig inne oss J för D skulle med ett flyg nu på morgonen och J var vaken så fick krypa ner hos honom. Inte det mest bekväma men det funkar, önskar dock att han hade en dubbelsäng ibland!!

Min rygg stör mig lite idag så fick bara bli ett spinningpass men är helt okej efter gårdagens trippelpass!! Är trött dessutom så har inte så mycket energi idag!

Har äntligen bokat en weekendkurs den här veckan så den 14-15 april bär det av! Ska åka på en kurs utanför Baltimore som heter American Culture and Caring for Children with Special needs. Tror inte att man kommer lära sig så värst mycket på de två dagarna men jag får iaf mina sista credit och sedan är jag klar med pluggandet här!! Har dock homework nu och ska bland annat skriva en journal på exakt vad jag gör om dagarna i 3 veckor samt en uppsats på 5 sidor. Är riktigt trist men ändå betydligt bättre och lättare än att läsa en hel kurs på college igen!

Var nyss iväg för att träffa den här tatueraren jag besökte förra helgen men tyvärr var han upptagen så har nu bokat tid och ska tillbaka imorgon så att jag kan sitta ner med honom och diskutera.

Eftersom D är iväg över helgen så åker J till sin mamma så en ledig helg väntar mig.. eller ja ska ju iofs jobba lite extra hos J's mamma imorgon kväll men gör mig ingenting! Annars i helgen så blir det att åka till Lakeforest mall ikväll med Rikke för att kolla in America's next top model. Imorgon ska jag försöka se melodifestivalen samt iväg på ett aupair-möte. Söndag blir det att kolla St Patrick's Day Parade inne i DC, är iofs en vecka för tidigt men gör mig ingenting eftersom jag inte är hemma nästa helg!!

Har precis bokat den sista touren för i sommar så nu är alla våra resor bokade och betalda, HURRA!!! Ska bli så jävla kul!! Tänkte jag kunde visa på ett ungefär hur vår resa kommer se ut och i vilken ordning vi kommer besöka platser!

Honolulu, Hawaii

Grand Canyon

Las Vegas

Universal Studios

Är typ så ca 2,5 vecka kommer se ut för mig i juli!! Gonna be awesome!!

Nej kanske fixa lite lunch!

sleepy...

Oj va visst lite trött idag efter gymmet så råkade somna i badkaret ett tag!! haha inte ofta det händer men har varit  helt förstörd efteråt!! Har typ känt för att sova hela dagen så tur att det strax är sängdags!!

Varit ledig kväll både igår och idag så har varit skönt, dock blev det en hemmakväll idag. D gjorde grillspett och sedan har det blivit lite Big Brother. Rätt så skön kväll!!

Har verkligen inget att säga idag..

Åskmoln

Alldeles för lite sömn och en sprängande huvudvärk hela dagen.. jag har verkligen känt mig som ett åskmoln idag!!!

Hoppades på att lite träning skulle hjälpa men icke... någon gång under eftermiddagen så började iaf värken att släppa lite så orkade nu på kvällen ta mig iväg för att säga hej då till Jennifer som åker hem på torsdag.

Vi besökte detta ställe ikväll!!

Var ju tvungen att gå dit iaf en gång under mitt år!

Jennifer som tyvärr måste åka hem!!

Förstår verkligen inte att de vill jobba i såna kläder!!

All by myself...

Jaha då var jag ensam igen.. nej men skjutsade Kristin till metron tidigare idag så känns lite kontigt. Har ju vant mig vid att ha henne här men nu blir det istället att återgå till de gamla rutinerna!! har iaf varit grymt kul att ha henne här, bäst!!

Idag har det annars blivit jobb, en promenad och skype med Elin. En rätt så skönt dag måste jag säga!!

Kristin har fått mig att börja spela Wordfeud och jag märker att man blir sjukt besatt direkt!! Kanske inte är det bästa men får ju träna på svenskan!

Lite bilder från Tattoo Bar!

Lovely!

Åh vilken myshelg vi haft!! Sjukt härlig!

Igår kväll blev det alltså utgång i DC men för att underlätta vår hemgång så var jag kvällens taxichaufför men inget mig emot, hade sjukt roligt ändå!! Vi började alltså kvällen med middag på Vapiano, vi gick sedan vidare till en irländsk pub i chinatown för att avsluta kvällen på Tattoo Bar där vi dansade järnet!! Hade verkligen sjukt kul på sista stället då jag och Kristin typ var de längsta på stället, inte många killar som var längre än oss!! Detta gjorde att vi fick sjukt mycket uppmärksamhet av killarna men kvällen till ära körde vi på att dissa järnet så har ingen aning hur många vi dissade!! Lyckades iaf få en kille att bjuda kristin på en shot samt få en smekning på armen av den heta vakten vilket gör att jag måste vara nöjd med kvällen!! Jag kände mig full denna kväll men på allt förutom alkohol, grymt rolig kväll!!

Haha börjar gå utför eller?!

Nykter och redo för hemfärd!!

Idag blev det en sen brunch på Ihop, måste ju få Kristin att äta de bästa pannkakorna innan hon far hemåt!!

Sedan blev det en sväng till Lakeforest Mall där vi hittade denna roliga lapp

Kanske dags att byta karriär?! Haha nej men ska defintivt dit och kolla på alla galna tjejer som kommer stå i kö och hoppas på att få sin dröm uppfylld!!

Nu på kvällskvisten blev det lite bio vilket var ett riktigt bra avslut på helgen!! Har varit så sjukt skönt för vi har inte stressat och haft en massa måsten utan gjort precis det som vi känner för. Kommer bli sjukt konstigt imorgon när Kristin far hem för nu när hon har varit här känns det inte alls som att man är långt hemifrån och antar att den känslan kommer försvinna när hon åker. Men men är inte så många månader kvar tills jag kommer hem!! Stay positive!!

Tattoo...

Grattis till min kära morfar som fyller år idag!! Hoppas att du haft/har en riktigt bra dag!!

Efter att sovit alldeles för få timmar inatt så har jag och Kristin ändå lyckats ta oss ut ur huset under dagen och uträttat en hel del!! Började med ett besök på DSW där Kristin skulle kolla efter ett par heals men slutade med att jag köpte ett par sandalar. Har ändå planerat att köpa ett par till miami så var passande nu när jag hittade ett par och dessutom hade lite presentkort! Får bli en bild någon annan dag!! Typiskt nog skulle vi båda testa ett par riktigt snygga skor och givetvis skulle de sitta som en dröm på foten, så sjukt underbara!! Tror vi båda blev lite förälskade!! Finns de kvar om någon månad eller så, så ska de bli mina!!

Efter lunch på subway bestämde vi att jag skulle få arslet ur vagnen och ta mig till en tatuerare, så vi åkte till studion som ligger rätt så nära mig. Fick prata med en trevlig tatuerare och han ska nu skissa lite så ska jag återkomma senare i veckan för att se vad han har hittat på. SPÄNNANDE!! Ska dock inte tatuera något än men måste börja någonstans så jag har något att utgå ifrån. Hoppas på att han kan hitta på något bra utav de idéer han fick av mig så kanske det blir en tatuering om en månad eller så! Fortsättning följer...

Nej snart dags att göra oss redo för ikväll intar vi DC!! EXCITED!!!

Finbesök!!

Wooohoo har finbesök i form av Kristin! Äntligen är hon är!! Hämtade upp henne tidigare idag vid metron och började helgen med ett besök i Rio. Lite kaffe och strosande i affärer, typisk att ekonomin inte är på topp så man kan shoppa! Men kolla är alltid trevligt det med! Vi gick in i en butik jag aldrig sett förut och förstår inte hur jag har kunnat missa den för de hade sjukt mycket fint och roligt.

Vi for sedan hemåt och nu så jobbar jag!! Vi har dock haft/har en lugn och trevlig kväll med lite pizza och filmmys med J. Är sedan ledig resten av helgen så får se vad vi två ska hitta på!!

Har nu fått bilderna av kristin från NY så får bli en liten bildbomb idag!

Enroth! (som tyvärr inte spelade)

Första fighten kom 8 sec in i matchen!

Lundqvist!

Nej strax dags att natta J!

Mars

Förstå att mars redan är här!! Hoppas verkligen att det innebär att våren är på väg den med!! Idag har vi haft riktigt härligt väder så blev faktiskt att sitta ute på balkongen ett tag på eftermiddagen, nice!! Skönt efter gårdagens fruktansvärt tråkigt väder!! Regna nästan konstant hela dagen och när det regnar här så regnar det inte lite!!

Men men trotsade iaf vädret igår och begav mig både till gymmet och till starbucks för en fika med Jennifer och Rikke. Var trevligt att se dem båda men känns lite konstigt då Jennifer troligen kommer åka hem nästa vecka pga en familjesituation hemma i frankrike. Känns tråkigt att hon åker hem men förstår att hon behöver! Tråkigt bara att inte hennes värdfamilj kan vara lite förstående och istället leker högstadiet och fryser ut henne.. Tragiskt och respektlöst!

Börjar själv inse att min tid här bara rullar på och att det snart kommer bli dags för en ny aupair i min värdfamilj. D berättade igår att han börjat kolla lite på nya men han kommer väl inte börja leta ordentligt förrän i april/maj, känns iaf väldigt weird. Det är ju inte det att jag vill förlänga eller så utan jag vill ju hem i sommar men man bygger ändå upp ett liv och en vardag här och då känns lite märkligt att någon sedan ska komma och ta över ens liv. Ja ja inte läge att fundera så mycket på det nu, är som sagt ett par månader kvar!!

Är inne i en träningsperiod då jag försöker pusha mig själv och är numera på gymmet 5 dagar i veckan och kör då dubbelpass oftast 4 av de 5 dagarna. kan bli någon promenad eller pass på helgen också om jag har tid och ork! Men idag tänkte jag att jag skulle få en utmaning och körde 3 pass. Är bra kombinationer på passen så idag blev det först bodypump (styrka), sedan Trek (kondition) och sist core & stretch. Kändes väl lite i kroppen men gick faktiskt rätt så bra!! Ska nog försöka fortsätta med det på torsdagar när kroppen tillåter, gillade kombinationen!! När jag kör dubbelpass så försöker jag alltid kombinera så att ena passet är cardio och det andra styrka, skulle nog aldrig palla med två konditionspass efter varandra! Är inte så pass vältränad!!

Nej ska slå en signal till Kristin nu, hon är nu i DC men imorgon så kommer hon hit till mig!!