Miami and Bahamas!!

Oj vet inte ens hur jag ska börja sammanfatta denna resa för den har verkligen varit helt otrolig. Ett minne för livet!! Lättast är väl egentligen att ta det hela dag för dag.

Onsdag: Resan började med att flyget var en timme försenad så blev lite väntan på flygplatsen men snart så var vi iväg och bara några timmar senare så landade vi i Miami. Vi slogs snart av hettan och den strålande solen så humöret var verkligen på topp!! En taxiresa senare så var vi framme vid vårt hostel på Miami Beach så det blev snabbt att svida om till bikinin och ta sig ner till beachen för här skulle det pressas!! Efter några timmar på stranden så for vi till South Beach för middag och lite drinkar!

Torsdag: Dagen började med att vi delade upp oss. Bodil for till South Beach för en surfinglektion medan jag, Emelie och Maria tog oss till Miami Seaquarium. För oss väntade det efterlängtade simmandet med delfiner. Kan säga att jag var sjukt nervös innan men så fort jag kom i vatten och hade rört dem så försvann all nervositet och jag var helt förtrollad av dessa underbara varelser! Tiden med delfinerna gick alldeles för fort men vi var 3 oerhört nöjda tjejer som klev ur bassängen!! Efter att ha lyckats komma ur våtdräkten så var det dags för show med delfiner och späckhuggare och jag var mest intresserad av att se den sist nämna som visade sig vara riktigt stor!! Efter en häftig show tog vi oss tillbaka till South Beach för att möta upp Bodil på stranden. Tyvärr så hade vi inte riktigt vädret med oss denna eftermiddag då det kom skur efter skur så vi fick istället bege oss tillbaka till vårt hostel för lite duschande och fixande. Kvällen däremot blev riktigt fin så vi avslutade även denna kväll i South Beach med middag och drinkar!!

Fredag: Det var nu dags för oss att ta oss till vår kryssning som skulle ta oss till Bahamas. Efter lite väntan och en massa kontroller med våra papper och pass så kunde vi äntligen äntra den gigantiska båten! Det blev direkt upp till pool deck för lite solande, badande och ätande. En eller två pina colada blev det också!! Typiskt nog hade vi inte varit så duktiga med solkrämen denna dag så mitt bröst och mina armar lös härligt röda efter ett par timmars solande!! Vi märkte ganska tidigt att det kommer att bli väldigt mycket ätande på denna kryssning då all mat ingick och buffén var nästan öppen hela tiden samt att på kvällarna fanns det möjlighet att äta 3-rätters så tror att vi lyckades äta middag 2 gånger denna kväll!!

Lördag: Efter en härlig frukost under klarblå himmel med utsikt över dagens ö, Great Strirrup Cay tog småbåtar oss i land. Detta är en privat ö som ägs av Norwegian Cruise och den kändes verkligen som ett paradis med sin långa sandstrand, palmer och klarblåa vatten, absolutely love it!! Lite solande hann vi med innan vi skulle iväg på en båttur runt om ön. En otrolig utsikt och lite olika djur från havet bjöds det på under denna tur. Resten av dagen bestod av bad, sol och drinkar innan det var dags att ta sig tillbaka till fartyget (som btw hade en svensk kapten!). Kvällen bjöds på en härlig middag samt en hel del dansande under bar himmel. Tråkigt nog slutade inte kvällen så väl då en kvinna hoppade in i mig så att jag tappade balansen och vrickade foten!! Gjorde oerhört ont så blev att uppsöka sjuksköterskan för lite omplåstring!

Söndag: Med en värkande fot tog vi oss denna morgon i land på ön Nassau. Vi började dagen med att hoppa på en båt som skulle ta oss ut för lite snorkling. Har aldrig snorklat tidigare så var intressant att testa på det, vet dock inte riktigt om det är min grej men nu har jag i alla fall prövat!! Efter att ha blivit guidade genom en massa kändisars hus så blev vi avsläppta och kunde spendera en stund på beachen. Snart därefter var det dags för pairsailing vilket innebär att du är fastspänd i en stor fallskärm högt uppe i luften som åker efter en båt. Var en helt otrolig utsikt däruppe men fanns dock en liten nervositet över om något skulle hända och man skulle falla rakt ner i öppet hav där det finns allt möjligt, bland annat hajar! Som tur var hände inget och vi tog oss oskadda tillbaks till land för ännu mer solande och badande. Efter att dagen gått alldeles för fort var det återigen dags att gå på fartyget. Blev lite solande och drinkar uppe vid poolen innan det var dags att göra sig redo för resans sista middag. Blev en rätt så stillsam kväll då vi alla var rätt så slut.

Måndag blev det att gå av båten tidigt för att sedan ta sig till flygplatsen i väntan på vårt flyg tillbaka till DC och nu så sitter jag alltså här hemma och det känns knappt som man varit borta. Är redan inne i rutinerna igen!!

Resan har verkligen varit helt underbar och känns som man kommer behöva gå på diet efter all denna mat och alla dessa drinkar man fått i sig. Men vad gör man inte, det är ju semester!!