Au Pair Meeting

Har varit iväg på ännu ett au pair möte och det var väl helt okay denna gång, var faktiskt lite folk där för en gångs skull! Dock blev jag väldigt besviken på Vapiano som var kvällens restaurang i bethesda. Sjukt dålig mat och lat personal. Vapiano i Chinatown är verkligen 10 gånger bättre!
Trots att jag hade det rätt så trevligt så är det en sak jag blir lite irriterad över. När man sitter människor vid samma bord med olika nationaliteter och det enda gemensamma språket är engelska så tycker jag att det är sjukt dåligt att vissa envisas med att prata tyska, spanska etc... lite oartigt! Säger ingenting om man tyst säger något på sitt språk till personen bredvid men när man sitter och pratar rätt ut till så tycker jag inte att det är helt ok.

Är så oerhört skönt att veta att min låda med min onepiece har anlänt hem och är nu i tryggt förvar!

Har idag pratat på skype med min kusin Cecilia, var riktigt skoj! Var roligt att höra hennes röst och höra hur de alla mår. Blev även lite planerande för hennes bröllop i sommar och jag har de senaste veckorna letat för fullt efter en tärnklänning vilket inte är det lättaste. Nu tror vi iaf att vi har hittat en så ska ta och beställa den och se hur den passar, håller tummarna!

Taggad för lite Eurovision på lördag så hoppas verkligen på att både Norge och Sverige tar sig till finalen.. annars lär ju antingen jag eller Bodil var lite bitter och då blir det nog ingen höjdarfest!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0