Storm!

Oj oj oj nu har det hänt mycket i helgen! och kan väl kortfattat säga att jag mår som jag förtjänar idag!
 
I fredags drog jag till Bodil och vi körde direkt in till DC för att hämta Bodils syster och vän. Blev sedan en snabb tur hem till henne för att sedan äta middag i Georgetown. När middagen var avklarad och vi skulle göra oss redo för att gå upptäcker vi att det är storm ute! Helt sjukt hur mycket det regnade, blåste och hela himlen lös upp av blixtrar! Helt sjukt!! Vi lyckades tillslut ta oss till bilen men det blev mycket bilköande hem då det låg massor av träd på vägen som hade blåst omkull.. När vi kommer hem så har även strömmen gått!
 
Vi vaknade upp på lördagen och fortfarande ingen ström! Jag blev upphämtad av Maria och Emelie för att åka till leesburg outlet för lite shopping och vi höll tummarna för att de skulle vara öppet! Trafiken denna dag var inte rolig då det va extremt mycket trafik och knappt inga trafikljus som fungerade. Det va lång köer till de få bensinmackar som var öppna. Folk blir verkligen galna här och gör sig redo för flera dagar utan el! Efter en lång bilresa kom vi fram och allt var öppet, YES, så shoppingen kunde börja! Och OM det shoppades! Massor av rea, me like!
 
Allt detta kostade mig totalt 1500 kr och då är det bara saker från Puma, Nike och Levi's! Måste vara nöjd med det, i Sverige hade jag troligen bara fått skorna och träningslinnet för det priset!
 
 
Väl tillbaka hos Bodil så var det fortfarande strömlöst så blev att göra sig iordning och sminka sig i mörker, kan säga att det va en intressant upplevelse! Därefter blev det middag på en jättebra japansk restaurang där de lagar maten framför dig, sjukt gott!
"Lite" förfestande blev det hos Bodil innan vi for in till DC för att gå ut på Cities! Hade en sjukt bra kväll och hade bara så jävla roligt.. dock blev det lite väl mycket att dricka tydligen så blev en mindre rolig resa hem på metron but that's life! Kvällen eller kanske borde säga morgonen fick i alla fall ett bra slut då elen kom tillbaka vid 5 på morgonen!
 
Blev en lång och jobbig hemresa på metron idag och gick direkt och la mig ett par timmar här hemma! Skönt! Som tur så hade vi el här hemma men dock har inte internet eller tvn funkat fram tills nu. Nu längtar jag bara tills jag får gå och lägga mig och vakna upp imorgon i ett mycket bättre skick!
 
Är i alla fall grymt glad idag över att jag fick en påse med gott och blandat av Bodils syster som hade med sig en massa gottesaker till Bodil. Nu får jag äntligen äta lite lakris! Yummi!
 
Imorgon inleds den sista "hela" arbetsveckan här i usa, CRAZY!
 
 
Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0