San Francisco

Nu har vi haft en 3-dagars tur till och från San Francisco och vi har fått se en hel del saker, men framförallt så har jag fått träffa bästa syster igen. Så jävla underbart!
 
I torsdags så åkte vi tidigt på morgonen in till San Francisco och vi började med ett stopp i deras kända chinatown. Sedan fick vi en rejäl promenad när vi skulle gå upp och ned för en backe (är fan bara backar i den staden) men vi fick se en otrolig utsikt! Det blev därefter ett stopp vid golden gate bridge och sedan en bay cruise som tog oss under bron och förbi ön Alcatraz där fängelset ligger.
Efter det kom syster och hämtade mig och vi for till Oakland. Det var så härligt att vi hann ses en gång till innan jag åker samt otroligt roligt att jag fick träffa hennes värdfamilj. Känns tryggt att åka hem och veta att de bryr sig om henne så mycket och att barnen avgudar henne!
 
Igår blev det att kliva upp redan vid 4 för bussen skulle avgå redan kl.4.45, usch alldeles för tidigt! En lång resa tillbaka till LA väntade på oss men på vägen gjorde vi ett stopp vid Yosemite National Park vilket hade en helt underbar natur, skulle verkligen kunna tänka mig att åka tillbaka dit för lite hiking etc. Tyvärr så fick vi inte se några vattenfall (besvikelse!) då man tydligen ska åka hit i mars-april när snön har smält för att kunna se dem. Vi fortsatte sedan vår resa och va inte tillbaka på hotellet förrän vid 19.30-tiden, lång dag!
 
Just nu håller vi på och gör oss redo för en dag på Universal Studio och imorgon väntar Disneyland innan vi flyger tillbaka till DC imorgon kväll. Grymt skönt att vi ska sova på samma hotell i 2 nätter och slippa dra runt på resväskorna, man börjar bli lite trött att leva i en resväska nu!
 
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0