Tysons Corner

Kom hem sent igår kväll efter att ha spenderar ett dygn tillsammans med Emelie! For alltså till henne i fredags kväll, och kvällen blev ganska lugn med prat, planerande av resor och chokladätande!

Igår, lördag, var tanken att jag skulle iväg och klippa mig och slinga håret. Vi hade blivit tillsagda att ringa samma dag för de inte kunde boka något innan, när vi då väl ringer igår morse när de öppnade så säger de att de är fullbokade. Förstå min besvikelse!! Men vi gav inte upp utan gjorde oss iordning och for till Tysons för att besöka hårsalongen ändå för att kolla om de hade något klipptid över, och trott eller ej så hade de det så fick iaf håret klippt!! Har dock bara toppat det lite så ser i stort sett likadant ut men någon centimeter kortare!

Resterande av dagen spenderades på Tyson. Det blev lite shopping ( hittade äntligen ett par jeans på levi's), middag och bio. Såg äntligen The Girl With The Dragon Tattoo! Hatar att behöva jämföra filmer men självklart tyckte jag att den svenska är bättre och Noomi gör rollen som Salander betydligt bättre! Dock gillade jag att de tog upp vissa grejer i den amerikanska versionen som de inte gör i den svenska och hade jag inte sett den svenska innan så hade jag säkert tyckt att denna var en riktigt bra film.

Nu sitter jag här hemma och väntar på ett skypesamtal med la familia. Har varit ute och gått på morgonen och varit iväg och uträttat lite ärenden. Blev bland annat att köpa lite hårfärg som jag ska slänga i håret lite senare. Har huset för mig själv då J är hos sin mamma och D är iväg på något.. Blir att slappa ett par timmar innan det blir att jobba ikväll!!

Beställde lite grejer från Bare Minerals i fredags, så sitter och väntar på bland annat dessa grejer! (är sjukt vilken prisskillnad det är på dessa produkter här jämfört med hemma, ska passa på och köpa så mycket som möjligt av deras smink nu när jag är här)




Fick ett sjukt bra pris på dessa ögonskuggor, 12 st för 39 dollar, 1 st kostar egentligen 13 dollar här så har gjort ett riktigt bra kap känner jag!! Ser även fram emot att få mina borstar som ska vara riktigt bra!!

Nej om familjen kan ta och logga in nu!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0