Lindt

Idag mötte jag upp Rikke i Rio för en fika på starbucks. Var väldigt trevligt att träffa henne igen! Känns som att vi är ganska lika, finns kanske möjlighet att bygga upp en vänskap där!! Hade med mig mina engelskaböcker från min kurs i höstas då Rikke ville låna dem. Hon läser nämligen samma kurs som jag gjorde så tyckte det va bättre att hon fick låna mina istället för att behöva köpa egna. Är en god gärning jag gjort idag!

Vet inte om jag har skrivit om det men vet att det är några som undrat om jag fortfarande läser på college, och svaret är nej. Jag läste en engelska kurs under hösten men den är alltså slut nu. Den gav mig 3 av de 6 credits jag måste ta under detta år. Jag kände inte motivation för att studera en till kurs på college (är inte här för att plugga) så därför har jag tänkt göra det väldigt lätt för mig och åka iväg på en weekendkurs under våren som då kommer ge mig de sista poängen som jag behöver. Man gör då en uppgift innan man åker dit och är sedan där en lördag-söndag. Man lär sig typ ingenting på dessa kurser men som sagt, lättförtjänta credits!

Är typ superlycklig idag då jag fick en massa rewards på posten från DSW (skoaffär), så nu har jag 30 dollar off på mitt nästa köp! Snacka om att jag ser fram emot att shoppa skor nu!!!

Innan jag mötte upp Rikke idag så gick jag runt i Rio och kom helt plötsligt på när jag passerar Lindt-affären (som jag passerat sjukt många gånger tidigare) att det är ju de som gör min favoritchoklad!! Så var tvungen att gå in och köpa en!

Därför avslutas min onsdag på detta sätt:

Ha inte tagit mig ett glas rött på evigheter så var tvungen nu när jag äntligen hittat mörk choklad!

Boken på bilden fick jag av familjen Andersson innan jag åkte hit. I den skriver jag ner de lite större händelserna som sker här, inte så som jag gör här på bloggen där jag skriver om precis allt! Boken behövde iaf uppdateras och firandet av jul och nyår måste skrivas ner! Måste säga att jag är väldigt glad för att jag skriver ner saker som händer här. Tror att jag kommer vara oerhört tacksam för det om ett par år när man kanske inte minns allt så väl..

Nej fortsätta dricka mitt vin kanske!!


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0