Chilly!

Börjar verkligen bli kallt nu!! Känns som att jag måste köpa lite varma tjocktröjor för fryser faktiskt när jag går ut! Igår så fick vi faktiskt lite snö här som la sig på marken, men självklart är det borta nu. Får väl se om det kommer någe mer!!

Måste säga att det är otroligt skönt att vara tillbaks till rutiner och träningen. Efter helgdagarna och sjukdom så är det riktigt härligt att vara igång igen!! Kanske är därför jag nu sitter här med träningsvärk i ben och rumpa efter cardio mix igår och spinning idag!

Idag är det jobb hela eftermiddagen och kvällen som gäller. Därför passade jag på att bege mig ut under dagen och ta en fika med Jennifer som är tillbaks i landet efter att ha varit hemma i Frankrike över jul. Nu när hon är tillbaka så är jag otroligt glad över att jag inte åkte hem under jul och nyår, vilket människor har undrat över. Nu när hon är tillbaka så har hon mer hemlängtan än vad hon hade när hon först kom hit.. även om hon hade en underbar tid hemma så ångrar hon sig lite nu.. Även om det är jobbigt för henne att ha så mycket hemlängtan så är jag glad över att jag inte är i samma sits (fastän jag saknar alla er där hemma massor!).

Känns lite märkligt att inte ha pratat med la familia på ett tag. De och tjocka släkten befinner sig ju på Gran Canaria (vilket jag är lite avundsjuk på) så blir lite svårt att pratas vid då.. Hoppas iaf på att de har en riktigt härlig, varm och solig semester!!!

Hittade detta blogginlägg från min area director som hon skrev efter vår senaste au pair träff:
Some of the au pairs really impressed me with their skating abilities.
Michaela, an au pair from Sweden was amazing on the ice. I came to find out that she grew up skating. Her whole family skates and she played ice hockey at home. Michaela said that where she grew up there is a lot of opportunity for winter sports. She also skis. Another interesting thing that I learned from her is that she never once had off of school for a snow day (even though one year it snowed from November to March). Can you believe that? I was amazed! Quite different from here!
Var lite intressant att läsa då jag inte tänkt på att andra kan lära sig saker om mig och min kultur.. har bara tänkt på allt jag kan lära mig från andra människor och kulturer!!


Over and Out


Kommentarer
Postat av: Elin E

Aaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahhahahahahahhahahahhaa: Another interesting thing that I learned from her is that she never once had off of school for a snow day (even though one year it snowed from November to March)".



Kan vara det absolut roligaste jag läst på sjukt lång tid!! :D Gjorde min dag

2012-01-05 @ 06:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0