Being social

Tänkte eftersom det är ett nytt år så är det dags för mig att lära känna au pairerna i mitt område.. (de jag umgås med bor inte så nära mig så att man kan ses på vardagarna) Därför blev det ikväll bio med 3 tjejer som inte bor så långt ifrån mig.. Komiskt nog lyckades vi va från olika länder så vi hade en blandning från Sverige, Danmark, Tyskland och Lettland. Det blev en trevlig kväll då vi såg Red Tail som var en rätt så okej film. Kanske inte en favorit men ändå intressant att se!
Hoppas kunna umgås lite mer med dessa tjejer i fortsättningen. Kan vara skönt att ha någon att umgås med igen som bor nära en. Har inte direkt haft det efter att Karolina åkte hem så kan bli skönt om det ändras!!

De har under dagen varnat för att ett snö/regn oväder ska dra in över helgen och under bion så kom det, så blev en liten chock när vi kom ut och det plötsligt var vitt på marken!! Det enda som egentligen kretsade i mitt huvud just då var hur jag skulle lyckas köra hem!! Men genom att köra ca 25 miles/h så lyckades jag ta mig hem säkert men utan några vinterdäck så var det inte en särskilt säker tur.. Hur kan man inte ha vinterdäck i detta land?! Känns som att man får undvika trafiken så länge detta varar!!

Hoppas dock att detta väder är över imorgon då tanken är att jag och Bodil ska åka till Leesburg där de har ett stort outlet.. Snälla snälla sluta snöa!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0