Bye 2011 and Hello 2012

Tänkte att jag i detta inlägg skulle ägna lite uppmärksamhet åt det gångna året och vad som nu väntar mig detta år!

När jag tänker tillbaks på året 2011 så kan jag faktiskt inte komma på något dåligt med det!! Det var ett år då jag mådde otroligt bra, var omringade av familj och vänner samt begav mig ut på ett stort och spännande äventyr!! Tänkte att jag skulle sammanfatta några av 2011's höjdpunkter!!

- Jag hade, tills jag valde att säga upp mig och bege mig ut på äventyr, ett arbete som jag trivdes väldigt bra med och som fick mig att inse att det verkligen är lärare jag vill bli. Fick möjligheten att ta hand om en underbar klass och lära känna många olika personer på arbetsplatsen som gav mig lite mer perspektiv på livet!

- Jag tog chansen och begav mig till ett av mina drömmars land, USA, för att bli au pair. Något jag absolut inte ångrar!! Jag skulle vilja säga till alla som känner sig sugna på att åka att... ÅK!! Man kommer absolut inte ångra sig och skulle det vissa sig att man inte trivs eller det inte funkar etc så har man iaf fått vara med om ett äventyr! Jag har under hösten börjar utforska landet och ser fram emot att upptäcka fler delar av det!

- Min underbara familj som jag älskar mest av allt! Skulle verkligen inte fixa allt detta utan deras stöd och kärlek. Stor kärlek och tack till er!! Även om det kanske var frustrerande att bo hemma ibland (mest bara för att jag har kommit till den punkten i livet då jag vill ha och behöver mitt eget boende) så finns det ingen plats jag älskar mer än när jag är hemma med er alla (eller jo kanske när vi är iväg med husvagnen och spelar en av alla dessa yatzy-omgångar).


- Alla gamla och kanske framförallt nya vänner. Alla mina vänner hemma i Sverige saknar jag verkligen sjukt mycket och känns märkligt att inte kunna umgås med er och bara prata en massa skit eller göra absolut ingenting tillsammans med. Känns otroligt skönt att veta att ni kommer finnas där hemma när jag återvänder. Sedan har vi alla nya vänner jag har lärt känna, framförallt sedan jag kom till detta land! Har träffat och lärt känna en massa härliga människor och fastän man egentligen inte har känt varandra så länge så snabbspolas vänskaper här på något sätt och det känns som att man har känt varandra betydligt längre än vad man har... Vill säga tack till alla mina vänner, både nya som gamla (vet att det låter konstigt att säga gamla men kommer inte på något bättre ord), för att ni finns i mitt liv!

- Det kanske allra bästa med detta år är nog alla de saker som jag har lärt mig om mig själv och hur mycket jag har växt som person. För ett år sedan var jag inte alls så säker och självständig som jag känner mig idag. Jag står med båda benen på jorden och jag kan ta hand om mig själv och är inte längre rädd och orolig för att bege mig iväg till nya platser i världen.. Så måste nog ge ett tack till mig själv för att jag har kommit så här långt i liv!!


Så nu har vi alltså påbörjat år 2012 och jag har så sjukt många saker att se fram emot!! Åren kunde ju inte börja bättre i NY men det glädjer mig att så mycket mer roligt väntar! Det känns också väldigt roligt att jag äntligen kan säga att jag faktiskt kommer hem i år. Även om det dröjer ca 7 månder, så är det fortfarande i år. Några av de roligheter som väntar:

- Syster kommer till usa och jag hoppas verkligen att både jag kan åka och hälsa på henne och att hon kanske kan komma till mig!

- Kristin kommer till landet i februari så ska träffa henne och gå och se en NHL-match!

- Drar till Miami och Bahamas i Mars med 4 härliga tjejer!!

- Hoppas kunna åka till Niagra Fallet någon gång under våren!

- När mitt år avslutat i Juli så far jag och Emelie till Hawaii och sedan till Kalifornien för att resa runt!

- Jag kommer hem och får träffa alla nära och kära!

Jag har säkert glömt att nämna en massa saker som hände 2011 och som kommer att hända 2012. Jag är iaf oerhört tacksam för det gångna året och har all anledning att se fram emot det kommande året och förvänta mig att det blir minst lika bra! So thanks and bye 2011 and hello 2012!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0