NYC!!

Nu är jag hyfsad utvilad och lagt in mina bilder på datorn så nu är det dags för en uppdatering!!

Efter att ha sovit ynka 4 timmar natten till lördagen så var det med tunga steg jag tog mig till bussen som skulle ta mig till NYC. Bussresan gick bra och fick prata med både Cecilia som hade 30-års firande och lilla mamsen. Väl framme i NY så blev det att strosa runt lite innan det var dags att möta upp Kristin på vårt hostel. Var verkligen sjukt konstigt att träffa henne där men så jävla roligt!! Saknat henne!!

Blev att ta en dusch på en gång för sedan begav vi oss ut för att äta lite innan det var dags för dagens huvudattraktion: New York Rangers vs. Buffalo Sabres. Vi var sjukt taggade så blev att vi köpte oss en varsin Rangers T-shirt med nummer 30 och namnet Lundqvist på, sjukt snygg!! En öl var ett måste också innan vi äntligen kunde hitta våra platser, som för övrigt var betydligt bätte än vad vi trodde de skulle vara!!

Vilken stämning det blev inne i hallen när allt började dra igång!! Läktaren fylldes, folk var glada och positiva, det hejades och matchen kunde börja!! Ett helt annat tempo på spelet och sjukt få avblåsningar så perioderna gick riktigt fort! Egentligen var det inte så stor skillnad mot en match hemma i Elitserien förutom att lagen är betydligt bättre samt att atmosfären i ishallen är betydligt mycket bättre. Det fanns inga hejaklackar så det blev ingen smutskastning på det andra laget (vilket typ är det enda klackar gör i sverige, dåligt!), självklart kunde det buas lite med det var inte en enda gång någon klagade eller skrek på domaren heller. I publiken var alla trevliga, skämtade och skrattade. Spelade ingen roll vilket lag man höll på, alla pratade ändå och drev lite med varandra, sjukt härlig attityd!

Matchen slutade 3-2 till Rangers efter förlängning och vad lite extra roligt att vara svensk denna kväll då svenske Hagelin gjorde både mål, assist och blev utnämnd till matchen spelare, NICE!! En väldigt komisk grej som hände under matchen var när kameran zoomade in ett stort gäng i publiken som hade på sig det svenska hockeylaget Modo's töjor. Haha jag och kristin fick oss ett gott garv men var tvungna att förklara för folk runt om oss vilka de var!

Efter matchen blev det snabbt tillbaka till hostelet för att göra oss redo för en utekväll. Vi åkte först till en lägenhet där vi mötte Angelica och Amanda samt ett gäng norska grabbar som tydligen bodde där. Sjuk utsikt de hade över NY! Vi begav oss sedan till nattklubben 1oak där vi festade loss. Var dock lite stelt i början bland folk då det typ bara var tjejer men sedan började det rulla in mer folk och festen kom igång på riktigt. Att vi dessutom gick in med en promoter och joina hans bord med dricka så blev det en gratis kväll, aldrig fel att festa gratis!! Man märker att man inte riktigt är van vid det sättet att festa men är samtidigt trevligt och roligt för omväxlingens skull!!

Vi festade natten lång så jag och Kristin hade inte sovit många timmar innan vi blev tvungna att checka ut. Vi (eller kanske ska säga jag?!) mådde ändå hyfsat bra så det blev en långpromenad genom Manhattan och hela Central Park. Tror vi var ute och gick runt i ca 4 timmar, fötterna värkte lite efter! Sedan var det tyvärr dags för mig att hämta väskan och bege mig till bussen till DC. Tråkigt att lämna Kristin ensam kvar däruppe men det glädjer mig otroligt mycket att hon kommer hit senare i veckan och ska spendera hela helgen med mig!! Woohoo!!

Har inte så mycket bilder än så ni får nöja er med dem jag har, får fler sen när kristin kommer hit!

Vårt "stora" rum!


Madison Square Garden!








Nr. 30!




1oak!


1oak!


Härlig promenad i Central Park!








Slitna men glada ändå... eller?! :P

Juste måste ju berätta det bästa med hemresan!! Hade äntligen kommit till DC och hoppat på metron för att ta mig hem. Väl på metron sitter det en sjukt snygg kille och detta är lite komiskt då vi har klangat ner väldigt mycket på standarden på amerikanska killar. Iaf... denna killa börjar otippat prata med mig och han är sjukt trevlig och han spelar dessutom basket vilket är ett +, betyder dessutom att han är lång vilket gillas!! Kanske inte var det ultimata tillfället att stöta på honom då man sitter där och ser trött och sliten ut men men! Typiskt nog var han tvungen att gå av och det blev lite hastigt så hann ju inte ens be om hans nummer, det enda jag vet är hans förnamn och typ var han bor, FAIL!!! Stöter jag på honom igen då är det fan ödet!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0