Hello DC!

Hej DC vi ses igen!!! Va så otroligt skönt att åka in till DC igen och bara vandra runt. Var alldeles för länge sedan så var verkligen på tiden!! Gonna miss that city when I go back home!!

Men men åkte in dit med Rikke och Marjam och vi hade en rikigt trevlig dag. Vi gjorde bland annat ett stopp på National Museum of Natural History och Capitol Hill...








Detta är lite intressant! Speciellt vår likhet med bananträd!

Fick genom en maskin reda på ungefär hur jag skulle ha sett ut för ca 100 000 år sedan och detta är resultatet:

Är jag inte söt?!





På väg hem så började det att regna och snart därefter snöa, SNÖ?! Vad är nu detta?! Vi har gått från närmare 20+ och sol till kyla och snö, dislike! Började faktiskt snöa en hel del så därför spenderas denna lördagskväll hemma. Inte tänker jag bege mig ut på vägarna mer idag!!

Idag har vi lite främmande då D's föräldrar är på besök.. D hade planerat att grilla lax idag och det såg ju lite illa ut pga vädret men detta trotsade han så nog fick vi grillad lax till middag. Var dock lite komiskt att se honom stå där ute i snön och kylan med lax på grillen!!

Imorgon är det en av de största ätardagarna här i usa, nämligen Super Bowl. Ska tydligen vara den näst största ätardagen, thanksgiving är den största. Haha tycker att det är lite weird!! Jobbar imorgon kväll men tänkte ha tvn igång för känns som att man inte kan missa detta nu när man är i usa!! Kanske kan ta och lära mig sporten samt att jag då får möjlighet att se åtminstone en match, har ju tyvärr missat möjligheten att se sporten live eftersom säsongen nu är slut..

Nej kanske ska gå ner och äta några nybakade chocolate chip cookies och vara lite social!!


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0