Student

Hmm börjar känna mig lite som en student igen... Idag när jag kom hem från college satte jag mig för att renskriva mina anteckningar samt svara på de frågor vi fått i uppgift. Bara kvar att läsa två kapitel så är jag redo för fredagens lektion, en klapp på axeln till mig!! Efter dagens lektion fick jag lite hopp om att jag kan fixa den här kursen men problemet är ju inte att jag inte kan skriva utan problemet är ju språket så är det som kommer att bli en utmaning...

Igår var det en jättehärlig kväll så bestämde mig för att ta en liten kvällspromenad. Visserligen var det otroligt skönt men har väl troligen skämt ut mig totalt på en av gatorna i området. Givetvis när jag kommer gående så ser jag att det sitter en hund med sin husse utanför deras hem och jag fortsätter bara att gå ända tills... jo självklart börjar hunden springa mot mig och skälla o hoppa, så jag börjar springa och hoppa o skrika jag med för var inte alls beredd på detta så ja jag har skämt ut mig. Tog några sekunder (som kändes som minuter) innan mannen fick kontroll på hunden och lyckades ta med honom in.. kanske ska berätta att detta va en liten tax, ja jag vet men vad ska jag göra?! Är man rädd så är man... men usch vad jag skämdes så gick fort som attans därifrån!!
Hatar verkligen att vara rädd för djur, är det någon del av mig jag skäms över så är de det men vad ska jag göra?! Jag försöker verkligen hantera det hela och det har gått så mycket framåt med hundar men så kommer dessa bakslag och vad gör man? Önskar så himla mycket att jag slapp vara rädd men min rädsla är precis densamma som folk som är rädd för spindlar, ormar, höjder etc. Lika lite som ni kan hjälpa era rädslor, lika lite kan jag hjälpa mina men min rädsla tycks vara väldigt svår att förstå för hunden skulle ju aldrig göra mig något, den är ju sååå snäll. Hmm har aldrig hört den förut men då undrar jag, vad skulle en spindel kunna göra för något? Om det bara handlar om att djuret kan skada en så borde ju min rädsla vara mer förståelig än för dem som är rädda för spindlar (ja alltså de ofarliga som lever i sverige) men nu vet vi ju alla att det inte är de det handlar om när det kommer till rädslor...

Oj oj hur kom jag in på detta egentligen? var ju inte meningen :) Poängen var iaf att det var en härlig sommarkväll igår vilket avslutades med lite grillande och middag med min värdfamilj. Hade faktiskt väldigt trevligt och sprang runt och fota lite, försökt få ett foto när D tränade lite på sina danssteg men var inte tillräckligt snabb, nästa gång ska jag vara med me kameran!!
Fick ett lite coolt foto tycker jag!


Imorgon är det första september, tiden går så sjukt fort!! vad händer?! Men jag är glad för det innebär att det snart är fredag och dags för roadtrip!!

Åh familjen skickade så fina bilder igår från deras semester, fanns ett par riktigt fina kort på mamma och pappa när de va ute och båtluffa i skärgården.. Va nästan så att jag ville gråta lite för att jag saknade dem så mycket just då, de va så otroligt fina!! Är oerhört lycklig och stolt över att ha dem som mina föräldrar!!



Usch vet inte om det har varit en bra eller dålig dag.. tror rätt så bra men blev helt slut nu på kvällen då J blir alldeles för trött och inte vill lyssna. Är svårt att få honom att fokusera och göra det man vill då, men blir långa dagar för honom nu när skolan börjar igen och ingen napp blir det. Han är ju van vid att få sova någon timme eller så på dagen nu under sommaren så lär väl ta ett litet tag innan han vänjer sig av med det. Gjorde dock ugnspannkaka till middag idag och det uppskattade han, åt två stora portioner!!

Läsa lite och sen sova, låter som en bra plan!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0