Trötta fötter...

Har blivit mycket gående i DC den här helgen, men har verkligen varit supermysigt!! Man kan verkligen gå runt där en hel dag och det är skönt för jag börjar lära mig gatusystemet nu och hittar lite smått sådär!!

Igår var jag alltså inne i DC med Karolina och Emma. Vi började med att gå till United States Holocaust memorial museum, vilket handlade om andra världskriget. Vi var inte så jätteimponerade över det så lunch passade oss mycket bättre!! Åt riktigt goda pastarätter på vapiano, ett ställe jag kommer besöka flera gånger om!!

Vi ägnade en del tid vid U.S Capitol och såg även på Footloose som hade biopremiär i helgen. En helt klart sevärd film men cowboykillen gjorde mycket för filmen!!

Vi avslutade kvällen på en tapasrestaurang med lite smårätter och vin (för min del iaf), de andra höll sig till sangria vilket inte är min grej!!







Idag blev det DC med Emelie som precis flyttat hit, var jätteroligt att träffa henne igen!! Har ju inte sett henne sedan de första introduktionsdagarna i New Jersey. Vi passade iaf på att se vita huset och washington monument, vi besökte även National museum of american history, där vissa delar faktiskt var rätt så intressanta. Jag är ju egentligen inte museum-människa men har tänkt att jag ska försöka lära mig, finns ju så sjukt många museum här i DC!

Resten av dagen ägnade vi oss åt shopping och hittade faktiskt lite smått och gott!!






Vi hittade Dumbo på museumet!


Denna jacka införskaffades bland annat idag!!

Så nu sitter jag här hemma och försöker skriva klart första utkastet på min uppsats. Kände mig lite stressad tidigare över hur jag skulle hinna skriva klart den tills imorgon, men har faktiskt bara slutsatsen kvar att skriva nu så detta kommer gå vägen!! Så jävla skönt för både huvudet och kroppen är riktigt trötta nu, har blivit lite för lite sömn denna helg men så är det ibland!!

I veckan som kommer väntas det fotbollsmatch, ser verkligen fram emot det!!!


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Sara

vapiano finns i stockholm också, men det kanske du redan visste :)

2011-10-17 @ 18:40:34
Postat av: Michaela

Ja jag hörde att de fanns i sverige också så det är ju jättebra!! Älskar deras pasta :)

2011-10-17 @ 20:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0