Bonjour

Kanske borde öva upp lite franskakunskaper?! Njae men är nyligen hemkommen efter en fika på starbucks med en fransk tjej, Jennifer. Har nog nämnt att hon är nya au pairen i Emmas familj! Vi lyckades efter många vändor fram och tillbaka äntligen träffas och hon verkar vara en trevlig tjej.

Vad har jag annars gjort idag? Hunnit med att köra spinning och pilates, varit till banken... Suttit på starbucks ( ja har alltså varit där 2 gånger idag) och jobbat. Blev lite skype med mor och far också vilket alltid är trevligt! Tror verkligen inte att jag skulle klara av detta om inte skype fanns!!

Har köpt en regnponcho idag inför morgondagens match. De varnar för regn och paraply får man inte ha där inne så då fick det bli en poncho! Orkade inte lägga ut pengar på en regnjacka, kändes lite onödligt! 5 dollar för en poncho lät mycket bättre!!

Sitter och funderar på om jag borde ändra om mer i min uppsats eller inte... Känns som att den är bra som den är men blir ju fundersam på det grammatiska och så, men vet inte. Kanske är bäst att bara låta den va som den är...

Känns väldigt märkligt att hemma i Sverige är det höst och riktigt kallt medans det fortfarande är runt 20 grader här. Räcker oftast med att bara ha ett par långbyxor och en kofta på sig ute, är ibland på kvällarna man kanske vill ha en jacka eller nåt också. Det är ju ändå mitten på oktober, är van vid kyla den här årstiden!

Imorgon väntas "samtal" med min professor. Ska bli spännande att se vad hon har att säga!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0