Newseum

Igår så ringde klockan alldeles för tidigt!! Hade som sagt "au pair"-möte så jag, D och J begav oss till Silver Spring för att tillsammans med min area director kolla på thanksgiving paraden. Var faktiskt förvånansvärt bra måste jag säga. Lyckades ta några bilder under paraden!!









Efter paraden blev det att sätta sig på metron för att fara in till DC, där jag möttes upp av Karolina och Emma. Dagens spenderas på Newseum, vilket är ett museum fullt med nyheter, löpsedlar, historiska händelser etc. Var ett museum som var väl värt att lägga pengarna på. Var härligt att man också kunde gå ut på högsta våningen och skåda ut över DC!


En bit av Berlinmuren.


En del från World Trade Center. Skåda alla löpsedlar från 11 sep. i bakgrunden. I det tragiska blev vi ändå lite småstolta när vi lyckades hitta Dagens Nyheter!!







Efter att ha spenderat över 3 h på museet så begav vi oss mot Emmas hem. Vi gjorde ett stopp för middag på Olive Garden vilket alltid är lika uppskattat!!

Kvällen spenderades alltså hemma hos Emma och trot eller ej så klädde vi deras julgran. Vet att detta är jättetidigt men de skulle ta julfoton idag så granen var tvungen att åka fram! Men var lite roligt att få klä en amerikansk julgran och det är verkligen sjukt färgglatt i deras granar. Till spelades det julmusik och över öppna spisen hängde deras julstrumpor. Kunde inte bli så mycket mer juligt vid det tillfället. Gjorde faktiskt att jag började sakna julen och inse att jag kommer missa julen där hemma, vilket känns sorligt..

Trots att jag haft en bra helg så har jag ändå känt mig lite låg. Har inte haft någon energi och riktigt glädje vilket känns jättemärkligt. Har rätt så mycket i tankarna just nu och en del saker som jag måste reda ut... tog en promenad efter jag kom hem idag för att kunna rensa huvudet lite och hjälpte något sådär, men har inte kommit på någon lösning direkt..

Nehe blir nog några jobbtimmar ikväll!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0