Hantera rädslor...

Fy fan vad jag fryser!! Är hemkommen efter middag och lite strosande i Rio med Karolina. Är verkligen kallt ikväll så kinderna är härligt rosiga!! Men var ändå en riktigt fin kväll och riktigt skönt att promenera runt i kylan.

Jag och J bakade hallongrottor idag men resultatet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Hade nog föreställt mig att de skulle vara mycket godare än vad de var, aja går att äta iaf!!

Fick ett litet test på att hantera min största rädsla idag!! Jag och J tog en promenad runt i området (vilket alltså är ett bostadsområde) och rätt som det är kommer en lös hund hoppande mot oss utan någon ägare i sikte. Mitt hjärta börjar givetvis gå i 180 men försöker ändå hålla mig lugn eftersom jag har J med mig och han har även han en liten rädsla för hundar. När hunden håller på och hoppar runt oss så lyckas även J rycka till hunden i örat så hunden blir rädd och hoppar undan. I samma ögonblick kommer hundens ägare och det enda han lyckas klämma ur sig är "Oh sorry". Inte kopplar han hunden efter detta utan fortsätter promenera vidare. Blir sjukt irriterad då detta är ett område med mycket barn som brukar vara ute och leka, håll hundjäveln kopplad!!

Är ändå lite stolt över mig själv att jag lyckade hålla mig lugn och inte skricka och hoppa runt. Brukar annars vara min naturliga reaktion!

Börjar bli lite rädd för att jag ska känna mig ensam och få hemlängtan när både Emma och Karolina åkt hem. Vet att jag har andra att umgås med också men har trivts så jävla bra med att ha dem två att umgås med. De har verkligen gjort mina första 4 månader här hur bra som helst!! I'm gonna miss them...

Nehe nu vill min frusna kropp krypa ner under täcket!


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elwin

Har du provat att med en hög och auktoritär röst skrikit på hunden och pekat med fingret bort åt ett annat håll, OFF! När du kommer hem så kan vi försöka öva med småsmå hundar <3

2011-11-18 @ 11:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0