Awesome weekend!

Trots att jag inte är helt frisk än så trotsade jag förkylning etc. genom att ha en helt underbar helg!
Fredagen spenderades inne i DC med Emelie. Det blev middag och bio. Tower Heist blev det och är faktiskt förvånad att den var så pass bra, skrattade en hel del!!

I lördags for jag in till DC för att möta upp Emma, Karolina och Emmas vän Daniel som också är au pair fast i Philadelphia. Vi provade på lite museum, dock var de inte så jätteintressanta så lunch passade oss mycket bättre!! Var helt underbart väder denna dag så jacka var verkligen inget man ville ha på sig!!

Vi försöker se lite kulturella ut iaf!






Framåt kvällningen for vi hem till Emma, där väntades först taco med hennes värd familj. Sedan tände vi en liten eld på deras bakgård, där vi grillade marshmallows, drack en härligt blandning av sprit och åt S'mores (kex+choklad+grillad marshmallow+kex), där alla 3 saker var otroligt gott. Vi hade helt enkelt en mycket trevlig kväll med mycket prat och skratt!!













Söndagen var vi alla sjukt trötta så fick bli en riktigt slappardag. Vi tog oss ändå iväg till shopping mallet där jag äntligen lyckades hitta en jacka, så otroligt skönt! Nu är det problemet ur världen!! Efter film och mys så begav jag och Karolina oss hemåt på kvällen. Är alltid så skönt att få vara ledig och komma bort ett tag men samtidigt är det lika skönt när man kommer hem igen!!

Oj tiden springer iväg och jag måste göra mig redo för dagens klass!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0