Vilse...

Herregud vilken kväll jag fick igår!! Var faktiskt lite rädd där ett tag... Jo det va så att igår skulle jag ta mig till Rio för att se på bio med en svensk tjej. Jag hade ställt in gps:en och jag visste ungefär vägen så det skulle inte vara några som helst problem att ta sig dit, trodde jag... Någonstans på vägen dit så visar gps:en att jag ska svänga vänster vilket jag gör men då blir det på något sätt fel och jag kommer upp på en stor motorväg som till en början är helt ödslig, det är verkligen bara jag där! Nu börjar jag bli orolig men tänker att det är bara att svänga av nästa avfart och ställa om gps:en igen. Men det kommer ju aldrig någon avfart! Jag tror att jag körde i över 10 min och ni kan ju tänka er hur paniken kommer smygandes mer och mer. Förstå min lättnad när jag äntligen kunde köra av vägen och stanna bilen och ställa om gps:en!! jag hade hamnat på totalt fel ställe, vette fan vad som hände men tillslut så tog jag mig till Rio, dock en kvart försent!

Men åter till syftet med hela kvällen. Jag gick på bio men en svensk tjej som heter Emma, som jag mailade lite grann med innan jag kom hit. Var roligt att äntligen få träffa henne och vi valde att se Bad Teacher, en rätt så rolig film faktiskt, helt klart värd att se! Är betydligt billigare att gå på bio i det här landet än hemma, fick betala 11 dollar vilket är ca 70 kr. Hemma kan man ju få betala nästan dubbla priset!!

Känner mig fortfarande lite konstig efter gårdagens äventyr så tror att jag ska undvika att köra i mörker ett tag framöver...

Hoppar nog över att träna idag, begav mig åter till gymet igår för att köra lite body step men när man har träningsvärk redan innan passet så känns kroppen lite sliten. Så ska nog vila den lite idag så all träningsvärk försvinner så är jag på och kör imorgon igen. Är ändå inga pass som lockar idag!

Har varit hos familjen i två veckor nu och jag börjar känna mig mer och mer bekväm i den här miljön och runt människorna. Känns ganska sjukt att tänka på hur lång tid man faktiskt har kvar här men jag försöker inte att tänka så utan tar typ en vecka i taget. Känns lättast så...

Är väldigt avundsjuk på min familj just nu som är ute och åker med vår husvagn. Jag vill också bo i husvagn!! Missade det förra året pga av jobb och nu i år, är två år sen jag sov i husvagnen senast, helt sjukt. Jag som är van vid att vara ute med den varje år, saknar det...


Hittade den här bland min bilder, vet inte vart den kommer ifrån, kanske jag som hittat den någonstans... Men blev iaf väldigt fängslad av den, skulle vara rätt så coolt att göra en väldigt stor förstoring av den och sätta upp på väggen!!

Undra om solen tänkte titta fram mellan molnen idag så att man kanske skulle kunna sola lite, har faktiskt inte gjort det en enda gång sen jag kom hit. Har aldrig varit så här blek en sommar så kanske är dags att få lite färg.. Får se om det ens går att vara ute, är så sjukt varmt men jag kanske har tur idag, vem vet!!


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0