Social Security Number

Idag for jag iväg till Rockville för att fixa mitt social security number och vilken härlig väntan det blev. Fick sitta där i två timmar, vilket inte var särskilt kul men nu är det iaf fixat och borde komma på posten om ca två veckor. Så fort jag har fått det kan jag öppna ett bankkonto och registera mig på Montgomery College för att välja kurser.

Mest stolt över dagens trip är jag nog över att jag fixade köra dit och hem alldeles själv och råkade inte ut för några olyckor eller så, någon sväng fel blev det väl men ingen större fara. Lyckades även tanka för första gången idag men killen bredvid undrade nog vad jag höll på med när jag lyckades få igång bilens varningsblinkers och innan jag lyckades få av den!! Haha måste nog ha varit en syn det!!

Måste ju berätta vad som hände i söndags när jag var iväg i Lakeforest för att shoppa. Just när jag hade satt mig i bilen för att bege mig hemåt går mannen i bilen bredvid mig, som jag skulle tro är någonstans mellan 45 och 50 år, ut och ställer sig precis utanför mitt dörr. Han knackar inte eller så men jag märker att han vill något så jag öppnar dörren och frågar om jag kan hjälpa honom med något. Till svar får jag då:
- I know I am a stranger, but would you like to have a coffee with me?

Vad svarar man då liksom?! Jag ursäktar mig och säger att jag måste bege mig hemåt men då undrar han istället om han skulle kunna få mitt nummer, jisses!! Hallå fatta, jag vill inte!! Så jag tackar vänligt men nej tack och åker min väg. Mannen går tillbaka till sin bil och åker sin väg han med.. Haha ja konstiga saker händer här borta!!

Har sjukt mycket träningsvärk i kroppen idag, speciellt i rumpan!! Registera mig på gymmet igår så drog igång med ett träningspass på en gång, Total Body Conditioning, och det var verkligen hela kroppen, aj! Idag blir en vilodag men imorgon är jag fit for fight igen!!

Ikväll kommer min area director hit så ska träffa henne för första gången, får se hur hon är! Har bara pratat med henne en snabbis på telefon tidigare.

Får se vad jag och J ska hitta på resten av dagen, just nu vilar han men han lär nog vakna snart!


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Irène

Skoj Michaela, vad roligt läsa det du skriver. Ha det gott!

Iréne

2011-07-28 @ 10:16:51
Postat av: Michaela

Tack så mycket! Jag hoppas att allt är bra med dig!

2011-07-28 @ 16:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0