Ihop

Imorse så tog grami och papi med mig och Johan till Ihop för frukost efter att J åkt till skolan. Det var roligt att åka till ett typiskt amerikanskt ställe som man bara sett på tv där det finns små bås och man beställer stora tallrikar med en massa mat på. Idag fick det bli ägg, bacon och blueberrypancakes, riktigt gott!!

J blir mer och mer van vid att ha mig runt sig men han försöker och testar vart mina gränser går men det är precis så som ett barn ska vara i början.. Han lär snart lära sig att jag kan vara väldigt hård med mina regler!!

Var härligt att höra J's skratt idag när jag sjöng ur three little pigs:

I built a house of stones
I built a house of bricks
I have no chance
to sing and dance
because work and play don't mix

Den versen har verkligen fastnat i mitt huvud!! Måste sjunga på något annat så den försvinner ur mitt huvud...

Nu ikväll så tog B och hennes man med oss på middag och det bjöds på italiensk mat, var härligt att få äta lite pasta igen.. Har saknat det!! Har även för första gången fått med mig maten hem i en låda så nu har jag mat till lunch om inte mer imorgon..

Det är konstigt det här med att få med sig maten hem i en låda för det skulle aldrig hända i Sverige. Skulle du be om att få med dig resterna hem i en låda på en svensk restaurang så skulle dem titta på dig som att du var en snål idiot.. Men här i USA så är portionerna så stora att de förväntar sig att du tar med dig resterna hem, och det är ju egentligen rätt eftersom du betalat för all mat. Det kändes lite konstigt att ta med våra lådor när vi lämnade restaurangen men nu så har vi ju mat till imorgon så det är ju alltid bra!!

Snart dags att ta sig iväg till gymet och skriva in sig där, får se om det blir imorgon eller senare i veckan!

Over and Out

Kommentarer
Postat av: The Age

haha! Det är därför som jag borde bo i USA- JAg ber alltid om att få med mig maten hem om det blir mycket över. Detta oavsett om det är lyxmat eller pizza från Ryd C. Jag är inte snål, jag är ekonomisk (och gillar mat). kram!

2011-07-21 @ 14:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0