Grillfest

Igår kom släkten på besök och då bjöds det grillfest! Mycket trevligt att alla kunde komma och att jag fick möjlighet att säga hej då till alla... Kommer att sakna släktträffarna under detta år!!

I fredags så trodde jag att jag började att få resfeber och igår när släkten var här och det börjades säga hej då så kändes det lite vemodigt, så därför var jag övertygad om att denna dag skulle vara jättejobbig men icke! Jag har istället gått tillbaka till läget då allt känns overkligt och orealistiskt, jag är verkligen hur lugn som helst. Kanske är bra det då jag vet att morgondagens hej då kommer att vara otroligt jobbigt... Vill inte ens tänka på det, är jobbigt redan nu..

Resväskan är iaf färdigtpackad och jag har 0,9 kg till godo så antar att jag måste vara rätt så nöjd med det!

De närmsta dagarna kommer iaf att se ut som följande:
Måndag 09.10: flyget lyfter från Arlanda och framför mig väntar en nästan 9 timmars flygresa till New York.

Måndag ca 12.00 (amerikansk tid): landar i USA och gör mig redo för passkontrollen och sedan en resa till New Jersey för att bo på hotell där i 3 nätter.

Tisdag-Torsdag: Introduktionskurs I New Jersey med andra Au Pairer från hela världen.

Torsdag 15.50: dags att flyga igen men då från New York till Washington DC för att äntligen få komma fram och träffa min Hostfamily.


Har en fullspäckad vecka framför mig och det är med nervositet, förtjusning och spänning jag nu ger mig iväg på mitt stora äventyr!! Vi ses om ett år Sverige!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag blir alldeles blödig och stolt! Du kommer ha det fantastiskt! PUSS!

2011-07-10 @ 22:17:27
URL: http://carolinewisen.blogg.se/
Postat av: Juliana

Lycka till fina Mickan!! Det kommer bli prima tror jag! Saknar dig! KRAM

2011-07-12 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0