24 länder

Inte varje dag man får sitta i ett och samma rum med människor från 24 olika länder, är många olika kulturer som har samlats under samma tak som är redo att börja sitt au pair år.
Det roligaste är väl att ca 60% av de ca 130 personer som är här är från Tyskland så man hör tyska hit och dit fastän vi bara ska prata engelska... visst ska ju inte ljuga och säga att jag inte pratar svenska med en annan tjej från Sverige men jag går ju inte runt och pratar svenska med folk jag inte känner, vilket våra kära tyskor gör...

Har varit ännu en lång dag men den avslutades i ett gigantisk shoppingcenter där en ny adapter införskaffades så att jag kan ladda datorn. Men det visade sig att den inte heller verkar funka, vet inte riktigt hur detta ska lösa sig men det är ett senare problem!!

Morgondagen är fullspäckad timme för timme och på eftermiddagen flyger jag vidare till Washington DC och min host family. Pratade med David, fadern tidigare ikväll och han kommer och hämtar mig på flygplatsen imorgon och sedan ska vi gå ut och fira att jag har anlänt samt att deras nuvarande au pair, Johan fyller år så det ser jag verkligen fram emot. Är väldigt nyfiken på att få möta en 7-årig liten pojke också. Ska bli intressant att se hur han kommer att reagera på att ha mig där, förhoppningsvis bra!!

Pratade med la familia på Skype en snabbis idag, lovely!! Var härligt att få höra deras röster igen men nästa gång får de se till att fixa bild också, ett uppdrag till familjen!

Börjar redan bli trött på snabbmaten!! Det är ju bara fast food överallt, idag försökte iaf jag och emelie vara lite nyttiga och åt thaimat men ändå, ge mig ordentlig mat tack!! Detta är ju inte lovande för kroppen men hoppas kunna träna snart igen!! Min kropp gillar inte allt sittande hela dagarna...


Over and out

Kommentarer
Postat av: sara

de säger att man går upp typ åtta kilo på ett år i usa, så ha det så kul med snabbmaten :P verkar va rätt svårt att få tag på nyttig mat.

2011-07-14 @ 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0