Det var den julen..

Jaha så överlevde man alltså denna jul!! Men det knappt eftersom både jag och J nu är sjuka..

I lördags, på julafton så åkte vi alltså upp till York till D's föräldrar. Väl där blev vi bjudna på mat och sedan skulle hans föräldrar iväg till kyrkan för lite julmässa så bestämde mig för att följa med dem, var länge sen jag besökte kyrkan, blir ju inte så ofta då jag inte är så troende av mig. Det var trots min brist på tro väldigt trevligt och fint i kyrkan. Mycket sång och när väl prästen pratade en massa om gud etc. så fokuserade jag istället på att studera kyrkan och människorna. En sak under gudstjänsten vad väldigt fint: alla fick ett varsitt ljus när man kom som vi senare tände och så släckte de ner kyrkan. Det var alltså alldeles mörkt och alla stod med ett lysande ljus i handen och sjöng "stilla natt", mycket vackert faktiskt!

På juldagsmorgonen var alla klockor ställda på 06.00 för att vi skulle hinna med att öpnna julklappar etc innan våra frukostgäster kom vid 8-tiden. Dock så sov vi inte till 6 då J stackarn hade feber under natten och vid 5-tiden tyckte han att det var dags för alla att komma upp så han sprang runt i huset och ropade "good morning" och "wake up".. Haha ja vad gör man? Bara att kliva upp så vid 5.30 var alla uppe så det var bara att börja med julklappsutdelningen eftersom tomten hade varit där under natten! Fick lite olika presentkort som gjorde mig väldigt glad och tacksam!!

Frukostgästerna döck upp och det bjöds på stor frukost med lite allt möjligt. De stannade till 13-tiden innan de behövde fara vidare. Vi var alla rätt så slut så det blev lite sömn, tv-tittande och läsande innan julmiddagen serverades senare under dagen. Till middag bjöds det bland annat på skinka, potatismos och sötpotatis! Skinka är tydligen vanligt att äta här under julen, vissa äter kalkon också!

Blev en trevlig och lugn jul, vilket var skönt! Eftersom J var sjuk och jag började må dåligt igår så var det nog precis vad vi behövde! Vi for hem senare på kvällen och nu är vi alltså hemma igen! Mår väl inget vidare idag med en täppt näsa, halsont, hosta, huvudvärk etc... Blir en dag på soffan!

Har iaf varit ute en liten sväng idag då jag behövde bege mig iväg till DSW för att köpa mig ett par heels till nyår, älskar verkligen den affären!! Det är en stor affär fylld med bara en massa skor för bra priser!
Dessa köpte jag idag och är riktigt nöjd, de är otroligt sköna att gå i!


Fick ju traditionsenligt denna i julklapp!


Hoppas att alla där hemma hade en underbar jul även om snön lyste med sin frånvaro, ni verkade ha fått stormen Dagmar istället men hoppas att den inte orsakade allt för mycket skador!!

Nu ska jag hålla tummarna för att jag blir frisk i veckan för på fredag bär det av mot New York för att fira nyår, längtar!!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0