Tourist in DC

Äntligen lyckades jag och Emma B komma iväg till DC för att turista lite, har försökt ett par gånger men alltid något som lyckats komma i vägen. Nu kom vi iaf iväg och vi hade en mycket trevlig dag måste jag säga! Tänkte visa er dagen genom lite bilder



Första stoppet blev Lincoln's memorial!








Vi fortsatte sedan till The Vietnam Veteran Memorial Wall..




Sedan började det regna och givetvis hade vi inga paraplyn med oss så blev att ta skydd under ett träd


Blöta och med införskaffade paraplyn begav vi oss till The White House.





Washington Monument blev nästa anhalt!


Vi besökte National Museum of Natural History, kan inte påstå att vi kollade runt så mycket men vi gick iaf in! Är på detta museum, En natt på museet utspelar sig!


Ett silverträd är alltid intressant att skåda!


Sista bilden togs på u.s capitol då min kamera sedan gick sönder så nu har jag verkligen en anledning att köpa mig en system kamera, kan verkligen inte vara utan en här!! Dock måste jag påskynda det köpet lite nu!!


Det var den dagen, vi gick även runt lite i chinatown och så för att sedan bege oss hemåt med värkande fötter!! Så nu sitter jag här rätt så slut men måste strax in i duschen för sedan ska jag bege mig till Bethesda för att fira den Emma som jag träffade i veckan på college! Ska bli roligt att komma ut lite, blir dock väldigt nyktert för min del eftersom jag måste köra hem från metron sen.. Önskar verkligen att jag bodde lite närmare metron!!

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0