Potomac

Bor hos J's mamma med familj den här veckan i Potomac, Maryland. Känns lite konstigt att vara i ett nytt hus igen med nya människor att lära känna. Känslan är lite som att man börjar om från början, man känner sig lite ensam och förvirrad. Tur är väl att de är mycket trevliga och hjälpsamma så det kommer nog att gå bra den här veckan! Saknar dock redan mitt rum...

D ringde idag för att höra hur allt gick och att allt kändes bra, skönt att han undrar! Han kände tydligen att han övergav mig lite i helgen vilket jag inte kan påstå, fick ju följa med på picknicken i lördags och sedan underhöll jag mig själv igår. Det är inte meningen att han ska behöva sitta barnvakt och underhålla mig, hoppas inte att han känner så. Är bäst om jag ser till att sysselsätta mig själv så att jag kommer ut lite och får träffa folk!!

Har börjat smida lite planer med en svensk tjej som jag träffade under de första dagarnas introduktionskurs i New Jersey, Emelie som är au pair i New York. Hon undrar om jag vill följa med till Niagrafallet och dum är väl jag om jag säger nej. Så jag hoppas på att vi kan få ihop något och komma iväg på den resan, vore riktigt roligt!! Hur coolt är det inte att få åka till Niagrafallet?!

Upptäckte en helt underbar lekpark här i Potomac idag och om jag önskar att den fanns i Montgomery Village!! Den var riktigt stor med ett stor grönområde bredvid och det fanns hur många saker som helst som J kunde underhålla sig med (även jag).

Var oerhört skönt att få höra mammas röst idag när man inte är helt på topp i en ny miljö...

Har iaf internet här också så datorn kan underhålla mig de här dagarna!!


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0