Montgomery College

Idag fick jag äntligen mitt social security number så begav mig direkt till Montgomery College för att registrera mig. Börjar ärligt talat bli trött på alla papper som måste fyllas i hit och dit men det är bara o göra det, snart så är det över och allt är fixat! Bara College och bankkonto kvar nu... och så klart ett amerikanskt ID om jag vill ha det men tror nog att jag ska skaffa ett sånt, jobbigt att släpa runt på passet...

Men men är nu registerad och har bokat en tid för ESL Accuplacer testet som jag måste göra för att få reda på vilka kurser jag får läsa. Detta är alltså ett engelska test så jag håller tummarna för att det går bra! Som tur va fick jag en tid fort och ska alltså tillbaka till Campus Rockville redan imorgon bitti för att göra testet. Ganska skönt att få det överstökat. Upptäckte dock att jag måste ha med mig blyertspenna, vilket jag ingen har så blir en snabbvisit till affären innan testet. Ska vara på plats 8.15, så blir en tidig morgon!!

Igår så blev det middag på Pizza Hut med Karolina och Emma B. Trevligt med lite sällskap och skönt att komma ifrån huset ett tag!! Det blir nog middag ute imorgon också i Rio och då kommer troligen andra Emma och ansluter med oss också! Ska bli trevligt :)

Jobbar ikväll så J och jag har haft vår "pizza and movie"-night, lite mycket pizza just nu men så blir det ibland, ikväll blev filmvalet Aristocats.. det är hög underhållning just nu!! Nu ligger han iaf i sängen och jag sitter mest och väntar på att han ska somna. Borde väl fixa med lite grejer inför morgondagen, är en del papper jag måste ha med mig till testet.

Hann iaf med en sväng till gymmet idag så det var skönt att få göra av med lite överskottsenergi, därför behöver jag inte ha så jättedåligt samvete över pizzorna de senaste dagarna... Apropå pizzor så skriver Pizza Hut ut hur många kalorier det är i en pizza, VEM VILL VETA DET??? När jag väl väljer att äta pizza så gör jag det ju inte för att vara hälsosam direkt, så bort med kalorierna!!

Har börjat kolla på första säsongen av Prison Break idag, kände att den säsongen verkligen är värt att se igen. Älskade det programmet när det kom ut så nu vet ni vad jag sysselsätter mig med om dagarna!!


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elin

Älskling, alla ställen i USA skriver kalorierna, det är sjukt jobbigt!! Tänk förbi det bara! Saknar dig

2011-08-07 @ 03:09:34
Postat av: Michaela

Inte alla men alldeles för många gör det, vill jag veta kalorierna så frågar jag väl!! :P Saknar dig också vännen!

2011-08-07 @ 04:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0