Jordskalv

Idag inträffades det ett jordskalv här, vilket sägs vara det största på östkusten på flera årtionden. Lyckligtvis så var det inte så farligt för oss, huset skakade en del men ingen skada skedd och vi mår alla bra. Men kändes lite obehagligt och det tog ett tag innan jag förstod att det var ett jordskalv, trodde först att J lekte med bokhyllan så att flaskorna skakade!! Haha va ju inte riktigt så...

Min dataexpert till kusin har idag hjälpt mig så nu fungerar äntligen det trådlösa igen, så jävla skönt!! Är typ extra glad idag bara pga av det!

Något som gör mig mindre glad är att jag lyckades slå i min fot på något sätt så min lilltå började blöda en massa och har typ asont på utsidan av foten, den är lite svullen också. Hopaps verkligen att det går över snart, är typ rädd för att jag inte ska kunna ha ett par skor på mig och kunna träna...

Har precis avslutat ett skypesamtal med min kära vän Karolina. Saknar henne en massa och önskar att hon fanns lite närmare mig tillsammans med hennes lilla pojke, saknar det charmtrollet också! Även om det är hur underbart som helst att prata med familj och vänner hemifrån så är det även lika jobbigt... Det är jobbigt att få höra vad de gör och veta att man själv missar det. Inte för att jag på något sätt skulle byta bort USA och det här året mot någonting just nu så är det enda jobbigt...

Något som är lite extrajobbigt just nu är att veta på lördag så är det en väldigt mörk dag i Linköping som jag verkligen skulle vilja delta i, framförallt för att träffa alla goa vänner därifrån men får istället tagga för nästa år, tur är väl att den mörka dagen alltid återvänder varje år!!

Fick pengar idag och det känns aldrig fel!!

Skulle egentligen gå på bio med Emma B ikväll men hon har fått förhinder så funderar på om jag ska åka ändå... Va faktiskt inte så farligt att gå på bio själv men vet inte riktigt om jag orkar.. annars funderar jag på att åka till Best Buy och köpa mig en kamera! Svårt val....

Smider planer inför lördagen....


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0