I'm alive!!

Vilka jävla dagar jag haft!! Måste förklara varför jag inte har skrivit något! Detta beror på att min dator inte längre vill ansluta till internet där hemma. Har inte kunnat komma ut på internet sedan i torsdags vilket förklarar den bristande uppdateringen. Men nu sitter jag iaf på Starbucks med en kaffe i handen och här vill min dator ansluta till internet så det är jag mer en glad för!

Så vad har hänt de senaste dagarna förutom mitt lilla datorproblem?!
I fredags blev jag helt ledig men gjorde inte så mycket under dagen, begav mig till campus för att köpa lite kurslitteratur för 91 dollar(!) och sedan blev det en sväng till gymet. Kvällen spenderades i Germantown med Karolina och Emma B. Vi åt middag på EN, en asiatiskt restaurang och sedan såg vi filmen One Day, faktiskt förvånansvärt bra och jag gillade slutet. Sånna filmer är så mycket bättre än vanligt traditionella där alla lever lyckliga i alla sina dagar...

Jag hade länge sett fram emot lördagens au pair meeting men OM jag blev besviken. Var faktiskt rätt så deppig efter. Vi skulle dansa zumba tillsammans med ett annat cluster så om alla var där borde vi ha varit minst 60 pers. När zumban började var vi 3 där, TRE!!! Min area director hade inte heller dykt upp än, vad är liksom detta?! Under passet droppade min area director och 5 andra au pairer in men hallå vad är detta? Innan passet var slut så hade min area director åkt så hann inte ens säga hej till henne. Är det så här dessa träffas ska vara? Varför har man då dem ens? Lär ju inte lära känna några andra på dem mötena iaf!!
På kvällen jobbade jag, väldigt ansträngande. Kl.9.30 sov J och jag satt i soffan med ett glas vin i ena handen och en skål popcorn i andra och tittade på "Remember the Titans". Rätt så skön kväll...

Igår, söndag, blev det en sväng till Lakeforest mall med Emma B. Lite shopping och lunch blev det, vilket förbättrade mitt humör från gårdagen. J och D var iväg hela dagen till D's föräldrar i York så var skönt med lite egen tid. Åkte även till Best Buy för att söka efter en systemkamera. Tror att jag har hittat vilken jag vill köpa men är ganska mycket pengar, får räkna med ca 850 dollar för kamera, väska, minneskort etc. vilket motsvarar ca 5600 kr. Är det värt det? Kommer jag verkligen att använda kameran så mycket? Vill tro det, vill iaf inte ha en liten digitalkamera igen och jag måste ha en ny kamera snarast!! Blir nog att åka iväg och köpa mig en i veckan!

Försöker att få tag på J's mamma för att veta när jag behöver börja jobba på Labor day, Har fått möjlighet att åka på Roadtrip med Karolina och Emma G samt två vänner till dem och jag vill verkligen följa med så hoppas på att jag får tag på henne snart men är inte det lättaste när hon nu är ute och reser! Men ska försöka till jag får tag på henne!!

Är ganska skönt att sitta här på Starbucks och bara skriva och surfa runt på internet. Ingen som känner mig utan jag kan bara sitta här och ta det lugnt, dricka mitt kaffe som nu börjar bli kallt.. Men har några timmar kvar innan jag börjar jobba, blir jobb 16-23 idag, vilket är skönt. Har kunnat tränna på förmiddagen så det är avklarat.

Försöker även få tag på min kära kusin så att han kan hjälpa mig med mitt datorproblem men han verkar vara lite svår att få tag på... Hjälp söker snarast! Hur fixar man ett oidentifierat nätverk? Känns som att jag testat allt men inget verkar fungera...

Får se när jag får möjlighet att uppdatera igen..


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0