First day done!

Första dagen på college avklarad.. hm låter större än vad det är, läser ju trots allt bara en kurs och tur är nog det för vet inte om jag kommer att tycka det är enkelt eller svårt än..
Idag var det iaf bara lite introduktion men vi avslutade lektionen med ett litet skrivtest och hur lätt är det?! Usch hoppas verkligen inte att min lärare kommer att kommentera det för varken texten eller språket var bra. Känns lite jobbigt att veta att man studerar med folk som har engelska som modersmål och troligen är betydligt bättre på att skriva än mig men jag får se det här som en utmaning. Är ju ändå här för att lära mig!!

För övrigt så var det inte så stor skillnad från studielivet i Sverige, samma grej bara att allt är på engelska!




Byggnaden där jag kommer att ha mina lektioner, Humanities Building.



Usch har varit en lång dag och känner mig rätt så slut... Hade en pojke som skrek och grät i ca 45 min idag för att han inte ville ta på sig skorna själv (håller på och lär honom) så kan väl säga att jag får träna väldigt mycket på mitt tålamod just nu... tips någon?! Han var väldigt trött idag efter första dagen tillbaks i skolan så kan säga att han sover väldigt gott nu!! Lär jag nog också göra snart...

Pratade med älskade mamma idag och tycker lite synd om familjen där hemma då alla verkar vara sjuka, ja alla förutom pappa förstås men det är så det brukar vara! Inga konstigheter med de!!

Håller just nu på att läsa sista delen av twilightböckerna så har lite svårt att slita mig från den just nu, får nog bli ett par sidor till innan jag somnar för kvällen.


Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0