Tystnad

Allt är tyst runt omkring mig förutom att tvn står på. Vet inte om jag tycker om det eller inte, är van vid att antingen Carro eller Elin är här. Det är rätt så skönt att vara ensam nu när jag är sjuk så att jag kan ligga är i min ensamhet och bara tycka synd om mig själv och göra vad som faller mig in. Visst kan jag göra det annars också men jag måste ändå tänka på de andra. Samtidigt känns det lite deprimerande att ligga här i soffan i sin ensamhet och inte prata eller umgås med någon, låter nästan lite tragiskt. Ung kvinna sitter instängd i sin lägenhet alldeles ensam. Nej men nu ska jag inte överdriva men man blir lite knäpp när man sitter själv och får tänka på saker. Jag brukar uppskatta att vara ensam ibland men nu har jag vant mig vid att va hemma och ha folk runt omkring mig hela tiden så blir en lite omställning när man kommer tillbaka hit.

Det har inte hänt så mycket idag utan gick upp i morse och läste igenom min grupps texter och skrev lite anteckningar, tog sedan en promenad till campus för att ha seminarium och grupparbete. Visade sig att vi hade litteraturseminarium och att vi skulle ha diskuterat vissa frågor i gruppen innan det men det hade inte vår grupp. Löste sig ändå väldigt bra men var ganska seg och det snurra i huvudet så satt mest i min egen värld. Fick sen lite respons på mina texter så ska försöka ta tag i det där och välja ut två som jag ska arbeta vidare på. Innan jag tog min promenad hem i kylan så fick jag en liten inbjudan av Mia till hennes inflyttningsfest i februari. Ska ev hem då men hoppas att jag kan hinna gå på den och kanske åka hem dagen efter, får se lite hur planerna blir. Vill ju hinna med allt! Väntar fortfarande på att de ska lägga ut schemat för nästa kurs så att jag kan börja planera lite hemfärder, födelsedag och fjällenresa.

Vet inte om jag nämnt det innan men har iaf skickat in min ansökan till läx nu, gjorde nog det i måndags. Ska bli intressant att se när de hör av sig om intervjun men känns samtidigt läskigt att gå på intervju. Tänk om hela läx sitter uppradade framför en och ställer tusentals svåra frågor. Ryktas om att man ska sjunga något, hoppas verkligen inte det. Viserligen älskar jag att sjunga och jag kan sjunga, men bara inte bra. Men men det visar sig, tänker inte gå runt och tänka på det. Tar en dag i taget, först och främst ska jag sluta vara nervös över caset och faktiskt försöka bli klar med det så att jag inte behöver tänka på det i helgen.

Helgen föresten längtar jag till! På fredag blir det bara en slapparkväll förhoppningsvis med några bra filmer, är du fortfarande på Malin? Zara kanske vill vara med hon också? Elin vet jag redan sviker och åker hem och firar sin födelsedag. På lördag blir det vår tur att fira Elin och även Jessica, vilket innebär fest hemma hos Elin först och sedan utgång på hg. Var ett tag sen man var på hg nu, känns skönt att man fått en paus från det stället, men nu är man redo att gå tillbaks dit igen. Fruktar dock det som ska hända hos Elin innan om Malin och Elin får sin vilja igenom och vi leker snurra flaska. Sjuka sanning- och konsekvensfrågor dem har kommit på. Vissa är ju bara äckliga! Jag hoppas verkligen inte att jag får någon av dem, men jag tänker vara elak (lyckas ju ändå inte hålla mitt nyårslöfte att vara snäll) och hoppas på att Malin eller Elin får någon av dem frågorna. Sorry flickor, men ni förtjänar det! ;)

Mår inge vidare så ska nog ta mig en kopp panodil och försöka koncentrera mig på filmen som går på tv, har inte riktigt hängt med på vad som händer....

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahaha, skuylle vara så rätt om vi fick alla frågor vi inte vill ha! Men ett bra sätt att dricka på iaf ;)

2009-01-08 @ 08:33:06
URL: http://elinelwin.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, nyårslöfte om att du ska vara snäll?! lycka till michaela, lycka till .. :P

2009-01-08 @ 16:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0