Jorden är inte platt!

Tyckte det var roligt att vår föreläsare idag informerade oss om att jorden inte är platt, tack då vet jag det! haha nej men förutom den lilla kommentaren så var föreläsningen faktiskt väldigt bra, handlade om matemaik och vad kunskap är inom matematiken. Jag är förvånad över den höga standarden hittills på den här kursen men känns som att det kommer att börja gå neråt snart. Var iaf kul att få räkna lite matte och få veta mer bakgrund till matematiken. Visste inte tidigare att den grundades på ca 5 axiom! Man lär sig något nytt varje dag....

Skönt att sluta tidigt idag jämfört med igår så tog mig tid att renskriva dagens anteckningar från föreläsningen samt ta det lite lugnt för en gångs skull. blev matlagning och mat tidigt även det idag då jag och Carro skulle iväg redan vid fem och träna bodycombat och coreboll, hade för övrigt en jävla träningsvärk i armarna idag och den lär definitivt vara värre imorgon. Funderar på att vila från träning imorgon så att dels kroppen kan återhämta sig och dels så att jag hinner ha lite myskväll med Zara och Malin innnan Malin överger oss för veckan och åker till boden. Får se vad jag känner för imorgon! vill ju hinna med allt.....

Fick en mycket trevligt överraskning idag när min kusin ringde som jag inte har varken talat med eller träffas sedan  julas. Tråkigt att man inte träffas och framförallt pratar med varandra oftare! Hon undrade iaf hur det var med mig och om jag tänkte komma hem till hennes sambos 30 års fest nästa helg, och självklart tänker jag inte missa den! Ska bli kul att träffa alla och så vill jag ju se mitt lilla kusinbarn och hälsa på den som ligger i magen också. Ska försöka flörta lite med min moster och se om de tänkte åka dit på lördags så att jag kan snålåka lite på dem. Blir en hel del pengar som går åt när man ska åka tåg fram och tillbaka. Ska hem veckan efter också för att familjen och släkten ska få fira min födelsedag.

Ser inte fram emot morgondagen då jag börjar kl 8 och slutar kl 5!

Kommentarer
Postat av: Ruff

Det ska jag komma ihåg, så kan jag glänsa med dom kunskaperna när vi har den föreläsningen!

2009-01-28 @ 09:06:30
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: Heléne

Vänta tills du kommer till estetiska miljön...där snackar vi meningslöshet

2009-01-29 @ 13:51:09
URL: http://helenetilert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0