Hemtenta

Jaha då var det dags för tentaskrivande igen, hemtentan släpptes kl. 15 idag så kan tänka mig att det var rätt så många som satt vid datan spände och nervösa för vad som väntade, jag var en av dem. så var tiden inne och tentan var ute och jag blev faktiskt inte så nervös som jag trodde att jag skulle bli utan det kändes helt okej, speciellt första delen av fördjupningen som jag skrivit klart redan dag, skönt! Var jätterädd att allt skulle vara svårt att jag inte skulle komma igång att skriva utan sitta som ett fån och stirra på ett tom dokument. Tur att det inte blev så, har iaf börjat på b-delen också men hjärnan var ganska slut så sparar den tills imorgon.

Var förbi en stund hos Malin på förmiddan för att dels diskutera våra case, vilket kändes bra att få höra någon annans synpunkt. Hon tyckte att mitt case var bra som det var så får se om jag gör några ändringar eller låter det vara som det är. Åkte sedan iväg för att träna lite bodyjam vilket från början kändes jobbigt för att jag var seg i benen från gårdagens stepp men när vi väl började dansa var värken helt borta och det var bara att köra på, kände inte av mitt skavsår någonting heller så det var bra. Det jag är mest nöjd med hittills är jag inte har blivit sjuk igen än, men som det har varit det senaste halvåret är det väl bara en tidsfråga innan jag ligger däckad igen. Förhoppningsvis kan jag klara mig den här veckan så att jag kan fokusera fullt ut på caset. Imorgon blir det en promenad med Malin så att jag inte tar ut kroppet helt nu ibörjan utan bygger upp den på nytt.

Saker försvinner, tiden den rusar iväg och människor dör. Det är bara så livet är vilket är väldigt sorligt men bara att acceptera. Finns många saker man skulle vilja förhindra här i livet men tyvärr har inte vi den förmågan, iaf inte jag! Vill bara säga att jag tänker på dig och din familj samt andra människor som har det tufft och jobbigt just nu, ingen förtjänar den sorgen som många bär på. Jag vet själv hur den känns och har tyvärr varit med om den och det är något som jag absolut inte önskar någon inte ens dem människor som jag inte tycker om och jag lovar att det är en hel del.

Det mesta rullar på just nu och mest fokus ligger på hemtentan, egentligen finns det inte så mycket annat att fokusera på. Känns trist att behöva säga det men det är som att ingenting händer just nu eller egentligen händer det väl saker men det är inget som jag noterar just nu utan tiden bara flyter på och det är som om att jag inte märker det. Fan vad deprimerande det låter! Okej nu kanske jag är väldigt negativ men känner mig nog lite deppig för stunden. Jag vill att saker ska hända, någon som har något förslag? Allt ligger så långt fram i tiden men ändå är det precis runt husknuten. Det är som om att jag klättrar upp för en stege, faller ner, börjar klättra igen och faller återigen ner och så fortsätter det. Finns det inte något sätt som gör att man är kvar där uppe på stegen? Liksom så att man får lite balans i livet så att det inte är en berg- och dalbana hela tiden men det är väl tanken med livet, att allting ska gå upp och ner så att vi inser att vi lever.

Nej nu ska jag inte vara mer deppig idag utan sätta mig och fundera lite på min hemtenta så att jag har lite idéer när jag ska fortsätta skriva imorgon. Målet är att b-delen ska vara klar imorgon innan jag och Malin går ut och går. Är bara en sida kvar så är helt klart realistikt, är nästan så att jag borde hinna längre än så, kanske till och med har börjat på undervisningsmomentent. Okej ska inte överskatta mig själv nu heller! Tar det där imorgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0