Hatar regn

I flera veckor nu har vi så gott som sluppit regnet och man har inte behvt varit dygnsur när man cyklat den relativt korta vägen till campus. Nu den här veckan när vi ska vara nere på stan och har en bit att cykla ja men då ska det se till att renga! Känns skitkul att komma och sätta sig i en kyrkbänk helt dyngsur och lyssna på vad föreläsaren har att säga. Blir ju inte bättre av att man behöver ha blocket i knät när man ska anteckna och papprena blir alldeles blöta för att byxorna är långt ifrån torra efter den härliga cykelturen. Snälla kan ju inte säga att jag ber väldigt ofta men gör så att det slutar regna!

Föreläsningarna idag var faktiskt rätt så intressanta. Första handlade om begreppet kunskap och lite historia om det, vilket var bra då man bland annat fick många definitioner på ord. Andra föreläsningen var klart bäst och handlade till största del om vårt under- och omedvetna minne. Var ganska kul att se hur alla tänker tänker och ser när vi blev utsatta för olika små tester och experiment. Vårt minne fascinerar mig och innan idag har jag inte riktigt tänkt på vad ordet kunskap egentligen innebär, men det är betydligt större än vad man tänkt sig. Allt består egentligen av kunskap!

Jag, Carro och Elin var iväg och träna coreboll och body jam idag och det kändes skönt att få röra lite på sig igen, var några dagar sen nu. Tyvärr kände jag av lite i min rygg men var ändå inte så illa så det var skönt men blev dock lite jobbigt med min fot när man skulle hoppa och böja den på olika sätt men gjorde inte tillräckligt ont för att jag inte skulle stå ut. Imorgon blir det coreboll och aerobic så hoppas på mindre värk i både foten och ryggen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0