Word

Jag skulle nog sammanfatta den här dagen med att jag både har varit duktig och inte duktig. Vi börjar med den duktiga delen så jag har tränat, läst klart i artikelsamlingen, skrivit ner vilka glas och vilket porslin jag har och sedan mailat över det till mamma som hjälp till deras julhandlande, bytt påslakan i sängen och lagar god mat till mig och Carro. Den dåliga delen är som tur är inte lika lång men jag har fortfarande inte börjat på min bok som jag ska ha läst klart till på onsdag så att det gäller att sitta hela dagen imorgon med den och streckläsa.

Okej antingen måste jag vara väldigt efter eller så är det Anton som är  före alla andra men jag hade ingen aning om att word betyder "håller med". Borde jag känna mig efter eller är det fler som inte visste vad word betydde? Detta är bara en lite parantes som kom upp när jag satt och skrev :) Ett tips ska vara att titta på amerikanska filmer!

Jag har faktiskt mått rätt så bra nu ett par dagar, faktiskt ända sen jag pratade ut med Carro, men jag har haft vissa tendenser till deprission. Idag var en sån dag! Men som tur var är Carro är så vi pratade lite om det direkt och på nåt sätt så känns det alltid bättre efter att ha pratat  med Carro, även om vi kan ha diskuterat vissa saker tusen gånger om :)

Nu börjar jag allvarligt talat bli trött på mina sovproblem, är det någon där ute som har något seriöst bra tips på hur man kan somna? I natt så har jag inte sovit många timmar, sista gången jag kollade på klockan var den två och har alltså legat klarvaken i sängen i tre timmar! När jag väl lyckas somna någon gång så känns det inte som att jag sover då jag drömmer hela tiden och därmed har känslan av att vara halvt medveten, så när jag sedan vaknar på morgonen så känns det som att det är kväll och dags att gå och lägga sig! Sedan har jag också börjat fundera på om drömmar kan betyda något. Jag är nämligen en människa som drömmer sjukt mycket och speciellt om människor i min närher och som jag känner på olika sätt. Vissa människor säger att det är ens undermedvetna som kommer fram medan andra säger att det bara är en dröm och betyder absolut ingenting, jag vet inte vad jag ska tro!

Eftersom jag hade tre timmar på mig i natt att ligga och tänka så låg jag och klurade lite på mitt muntliga framträdande som jag ska ha på fredag och jag har ju haft min lilla idé hela tiden men nu börjat ändra om den lite. Jag tänker fortfarande att jag ska göra en studieresa med en klass till Universeum men istället för att meddela föräldrarna om detta på ett föräldrarmöte så tänkte jag istället ha en lektion där jag berättar för eleverna om resan och varför vi ska åka dit och att de ska få en uppgift att göra där. Känns som att det är mer relevant att berätta dessa saker för eleverna istället för föräldrarna. Så nu ska jag bara försöka strukturera vad och i vilken ordning jag ska säga allt men det får väntas till efter att jag har läst min bok.

Nu kallar prison break!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan gumman!



Inge kul att höra om dina sovproblem...

Testat varm mjölk innan du sover? Eller kanske att ta en promenad?



Jag brukar alltid läsa i en bok innan jag somnar, då kan jag tänka på den istället för att grubbla över stressiga saker runtomkring.



Puss och Kram

2008-12-08 @ 23:32:01
URL: http://annaolson.blogg.se/
Postat av: sara

det är du som är efter, michaela :P

2008-12-09 @ 15:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0