Välkommen till min nya blogg!

Jaha nu kan man ju fråga sig varför jag ska börja skriva blogg när så gott som alla människor numera gör det. Nu råkar det vara så jag har väldigt mycket som snurrar runt i huvudet som jag tycker vore bättre att jag skrev ner istället för att plåga mina kära vänner med mina proböem och bekymmer. Sen vet man ju faktiskt aldrig om det kanske finns någon där ute i världen som är intresserad av just vad jag gör om dagarna och vilka tankar jag har.

"det heter ölen" lär ju få vissa att bli fundersamma (eller kanske så bryr ni er inte) och undra vem tönten är som valde det namnet, som är ett citat av mig och malin, men det har faktiskt betydelse för mig. Det, ölen alltså är namnet på min mage och dess innehåll och hur det uppstod är inget vi behöver gå in på närmare.

Nu tänkte jag vara tråkig och lite traditionell, vilket inte är fel alls, och berätta för er människor som nu är intresserade vem jag är. Det var en gång en liten flicka på 19 vintrar som hette Michaela och flyttade i slutet av sommaren till linköping för att studera till det välbetalda yrket lärare. Hon går alltså första terminen på lärarprogrammet vilken innebär en massa pedagogik om genus, klass, etnicitet och genus åter och åter igen.

Eftersom jag nu har gått och blivit sjuk för 20:e gången det här halvåret, så tänkte jag nu luta mig tillbaka i soffan och titta på Grey´s Anatomy. Får väl se hur duktig jag kommer att vara på att komma ihåg att skriva ner mina tankar och funderingar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0