Twilight

Sjuk, sjuk och sjuk åter igen! Kan jag inte få slippa detta någon gång? Vad har hänt med mig egentligen? Förr var jag aldrig sjuk, max en gång om året medans det är minst tionde gången som jag är sjuk den här hösten! Att jag är förkyld, har hosta och ont i halsen det kan jag ta, men den här ständiga huvudvärken gör mig tokig. Jag har knappt orkat röra på mig på hela dagen, dels därför jag inte tog mig iväg till campus och case-handledningen. Trots detta så var jag ändå duktig och arbetade lite med mitt case och har nu skrivit ner den muntliga kommunikationen, duktigt Michaela! (även om jag har en hel del kvar att göra) Det jag borde ha gjort idag är väl att träna på mitt framträdande till imorgon men har inte riktigt orkat engagera mig utan har pratat igenom det en gång och tagit tid, får väl se om jag orkar göra lite imorgon innan jag börjar.

Ikväll var det biokväll men Malin, Zara och Sune. Sune är Malins mammas vänninas son som för tillfället gör sin praktik i Linköping. Han fick Malins nummer för att han inte känner någon här och då tänkte vi att vi kunde ta med honom på bio, vi valde Twilight. Rekommenderar verkligen folk att se den, sjukt bra film med romantik och spänning och även lite humor + att man kan sitta och titta på Edward i evigheter (fast han har lite scary ögon). Jag skulle gärna göra som Zara och gå och se den en gång till! Kvällen var inte slut efter bion utan då gick vi till ett café för att Zara och Sune var hungriga och jag och Malin var sugna på te. Jag kan ju lova er att det var bland det mest smaklösa teet jag någonsing druckit, det skulle föreställa kamomillte men smakade absolut ingenting och geggan som skulle föreställa teet såg jätte konstigt och äckligt ut. Aldrig dricka te där igen och verkligen inte för dem pengarna!

Tanken var från början att jag och Malin skulle åka buss hem eftersom vi åkte buss dit men Malin kände för att gå och övertalade mig, som tur var. Vi fick en väldigt mysig och härlig promenad hem där vi pratade om allt möjligt, dvs typ killar! Nej men givetvis pratar vi om annat också men allt behöver inte nämnas här. När vi kom till Ryd och såg den nya lekparken de gjort blev vi väldigt nyfikna och var tvugna att undersöka den. Det första som slog oss var, hur fan ska man kunna spela basket på gräs? Har vi missat någonting då vi har erfarenheter av att man inte kan studsa en basketboll på gräs? Skulle vara kul att veta hur de har tänkt! När vi inte kunde komma på något svar på det så rörde vi oss vidare till snörampen vilket var väldigt roligt då Malins skosula var platt och hon höll på och halka på väggen upp och på ner vägen så gled hon ner och jag skratta så jag höll på och grina och trodde verkligen att hon skulle ramla vilken sekund som helst, det gjorde hon som ur var inte. Duktigt Malin!
Det fanns en jättefin, stor, rund gunga som vi bestämde oss för att sätta oss i och gunga, vilket var mysigt så vi satt där och pratade om allt möjligt. Vi kom bland annat fram till att det är där jag, hon, Zara och Elin ska sitta framåt sommarnätterna och prata en massa strunt som bara  vi kan göra :)

Jag har tänkt på att det är ganska häftigt vilket bra kontakt man har fått med vissa människor här på bara ett par månader. Jag, Malin, Zara och Elin har verkligen funnit varandra och har hur kul som helst tillsammans. Vi kompletterar varandra väldigt bra helt enkelt! Det känns i alla fall skönt att man har funnit så fina vänner när man kommer till en ny stad och inte känner några. Nu kände jag ju Carro och Elin som jag flyttade hit med men förutom dem, att lära känna några på lärarprogrammet som man träffas väldigt många gånger i veckan. Jag har haft väldigt tur att träffa såna fina vänner som jag nu har gjort och självklart alla andra som jag inte har nämnt här men som också finns där ute som jag stöter på nästan dagligen.

Oj okej klockan rinner iväg och jag borde börjar tänka på sängen då jag knappt kan hålla ögonen öppna och det är en dag imorgon också. Måste upp skapligt imorgon och dels träna på framförandet samt för att se om vi ska åka och handla lite. hmm undrar om Carro kommer hem inatt, vad tror vi? :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Naaaaw, jag är också jätteglad att vi har varandra :)

2008-12-12 @ 13:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0