Sova

Är väldigt trött just nu så jag borde inte sitta här och skriva utan gå och sova istället, men ändå så sitter jag här. Jag, pappa, brorsan och lillkusinen har varit och tittat på djurgården-ssk, kul att titta på hockey men egentligen ingen vidare match. Blev mest irriterad på vuxna människor som inte kan bete sig och ska hålla på och hota andra och klackar som inte kan stödja sitt eget lag utan måste hacka ner på motståndarlaget och mucka gräl, är vi inte alla där för att titta på hockey? Jag vet iaf att jag är där för hockeyns skull och inte för att höra er skrika ut den ena dumheten efter den andra, väx upp är ett gott råd! Var iaf härligt att få sitta i en ishall igen även om jag helst skulle vilja befinna mig på isen och spela själv men just nu får titta på duga.

Busungarna är här och det är alltid lika roligt och underhållande att ha dem här. Minstingen kom så fint målad blå i ansiktet så man kunde ju undra vad hon hade gjort men den enkla förklaringen var att hon hade målat sig, gissa om att vi har försökt skrubba henne men det vill inte gå bort.

Känns sorligt och skönt att detta år snart är till ända då jag minns många bra och dåliga saker och ser fram emot ett mycket bra år, hopaps jag iaf. Åker till Linköping imorgon någon gång på dagen, har inte bestämt vilken tid än men ska bli så kul att träffa Malin och Elin igen, har saknat mina flickor, synd bara att Zara inte kommer dit. Men jag ser henne om någon vecka ändå så jag får ge mig till tåls. Kan ju gissa på att vi lär ringa och störa henne imorgon när vi inte är allt för nyktra, möjligen sjunga en sång eller två, det brukar vi vara bra på!

Nåja Syster ryster vill ha datorn nu (längtar tills jag har internet på min dator igen) och jag ska ändå gå och lägga mig. Förhoppningsvis orkar jag läsa lite också, har börjat läsa ett öga rött (tror den heter så), lånade den av Suzan och igår kväll kom jag för mig att börja läsa den så nu är jag fast. Har inte kunnat eller orkat läsa något alls under hösten och jag märkte nu när jag började att jag verkligen har saknat det. Men men syrran ska få datan nu.... Gott nytt år på er alla om jag inte hinner skriva något mer innan år 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0