Nybakade scones

Idag när jag vakna så fick jag två överraskningar som gjorde mig glad, dels så ringde mamma och prata lite vilket var trevligt. Mina kära föräldrar befinner sig nämligen i Norrköping för tillfället hos min moster och hennes man och de skulle nu ta en sväng på stan och köpa julklappar. Självklart så ville de veta vad deras kära dotter önskar sig i julklapp och listan är faktiskt inte så lång så jag måste nog tänka till lite. Sedan när jag kommer ut i köket så ligger det nybakade scones på bänken och en liten lapp från Carro och Elin som säger:

God morgon Snygging!
Bakade lite imorse, hoppas att du vill ha halvnyttiga scones till frukost :)
Vi är nere på stan, vet inte hur länge!
Puss och kram /roomies


Det tycker jag var väldigt gulligt gjort och nu förstår jag varför jag vaknade så tidigt imorse av att dem var uppe och stöka! En sån här trevlig överraskning vill jag gärna oftare vakna upp till, så får vara på Carro att hon bakar lite oftare :P

Skulle väl säga att jag inte är så värst bakis idag men är däremot hur trött som helst och vet inte hur jag ska orka med en kväll till! Igår var det nämligen LÄXs (vårt festeri) julfest där det bjöds på glögg, julbord och julklappsutdelning. Detta var en mycket trevligt sittning men det var en aningen snålt att bara få en öl/cider när vi har betalat så pass mycket som vi gjort! Jag, Malin och Zara hade matchat varandra väldigt fint med rött och svart tema med ett plingande armband och en röd rosett i håret. Vi fick också kvällen bästa kommentar av Malins bordkaveljjer som sa:
Kaveljer: Är ni med i LÄX lr? (syfter på oss tre då)
Malin: Nej varför tror du det?
Kaveljer: Ja men ni hörs  ju och syns hela tiden!
Denna kommentar levde vi på hela kvällen och lär ju göra det ett bra tag framöver eftersom vi alla tre (jag har nog bestämt mig nu) att söka till LÄX nästa år :)

Kvällen var inte slut efter sittningen utan då fortsatte festen på hg, vilket även det var hur kul som helst. För en gångs skull var det inte en massa problem som handlade om alla dessa pojkar utan vi hade en riktigt kväll där vi tjejer hängde ihop! Tråkigt nog fick jag höra något väldigt hemskt om en vän som jag blev otroligt ledsen över och det känns så jävla hemskt att jag inte kan hjälpa henne på något sätt, man är verkligen hjälplös! Den här tjejen är så underbar som person och det är inte rättvist att hon ska råka ut för alla hemska och tråkiga saker när hon är värd så mycket mer, mer än vad hon förstår! Ingen människa förtjänar att bli dåligt behandlade och tyvärr så inser inte alla det och därför ska jag nu ha som uppdrag att få den här helt underbara tjejen att inse att hon är så mycket värd och att absolut ingen mer ska få behandla henne dåligt!

Ikväll är det luciafest och jag, Malin, Zara och Elin ska klä ut oss till en adventljusstake (temat är fint eller finurligt) och jag hoppas att jag piggnar till lite sen så att jah orkar med denna kväll också. Får gå över till Malin och Zara sen och beställa lite onlinepizza så ska jag nog se att jag är pigg snart :) Nej men en dusch skulle sitta fint nu!

Kommentarer
Postat av: Malin och Zara

vad fin du är!!!!!!!!!!! <3

2008-12-07 @ 15:50:03
Postat av: Alina

Vill du tipsa alla bloggare om bra filmer? :)

2008-12-07 @ 15:51:54
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

Vill du tipsa alla bloggare om bra filmer? :)

2008-12-07 @ 15:52:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0