Namnbyte

Ja det var ju länge man lyckades behålla sitt namn! Nej men nu var det faktiskt så att det andra namnet var alldeles för svårt för lilla mig att komma ihåg vilket gjorde att jag byte ut det åt rumpnisse (tack rasmus!) och jag hoppas att jag ska lyckas behålla det i minnet.

Idag så mår jag bättre tack vare att mina kära huvudvärk är borta, vilket firades lite med en shoppingrunda på stan med Malin. Det behövdes införskaffas lite saker till helgens aktiviteter (FEST!) och bland annat köpte jag och Malin ett  varsitt jularmband som låter massor vilket kommer att göra alla tokiga imorgon. Hon som stod i kassan på glitter var snabb att påpeka detta för oss och hoppades att vi skulle få kul på festen, det bör noteras att vi inte hade nämnt något om någon fest för henne!

Jag börjar allvarligt bli orolig för mina sovproblem! Ska det vara så svårt att sluta tänka och bara sova? Igår kväll var lite annorlunda då jag visste vad jag låg och grubbla på men inte visste vad jag skulle göra. Jag hade länge gått och hållit inne på saker då jag inte kunnat prata med min bästa vän och sambo om saken eftersom det dels rör henne. Tillslut tog jag mod till mig och gick in till henne sent på kvällen för att lätta på mitt hjärta. Hela min kropp darrade för att jag ville inte säga något som gjorde henne ledsen men samtidigt behövde jag berätta hur jag kände angående saker som hade hänt. Efteråt kändes det mycket bättre just för att Carro är min bästa vän och ingen kan ersätta henne, jag kan alltid prata med henne och när jag nu inte kunnat göra det under en tid har jag mått piss och det var en tung sten som lättade från hjärtat i natt. Nu kommer jag att kunna bearbeta saker bättre och gå vidare, jag mår redan idag bättre :) Men ni ska inte tro att bara för att jag hade lättat på hjärtat och mina tankar att jag kunde sova, nej då jag var fortfarande klarvaken och kunde inte alls sova!

Juste köpte en julklapp till läx julfest imorgon (ska bli jävligt kul) och är faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag kan vara lite påhittig ibland. Alla kommer imorgon att vara i behov av min julklapp men jag vet att Malin framförallt vill ha den, sk försöka hjälpa henne :)

Redovisning imorgon i muntlig kommunikation och känns väldigt skönt att jag inte ska hålla i den eftersom jag har tagit på mig mycket av redovisandet tidigare. Även om jag inte har något problem med det så kan jag hålla mig lite i bakgrunden den här gången och låta de andra i gruppen få chansen att visa sig. Suzan och jag kan ju inte synas jämt ;) Har börjat fundera lite på mitt muntliga framträdande jag ska nästa vecka och har lite idéer som jag bollar runt med.  Tror att jag ska välja att hålla i ett föräldrarmöte om typ en klassresa som jag, som lärare, vill genomföra. Eftersom jag har varit gymnasieguide på Universeum och vet en hel del om det kan det vara en bra klassresa att berätta om.

Under dagens grupparbete blev jag väldigt fascinerad över årets julkalender så jag måste nog titta igenom hela avsnittet tillsammans med Carro så fort hon är klar med sitt där borta i andra ändan av rummet. Lite svårt att få kontakt med henne för tillfället, är väldigt insjunken i sitt lilla klipp som hon tittar på.

Kommentarer
Postat av: Carro

ÄLSKLING <3 du kan alltid komma till mig!!!

BTW de e svårt att slita sig från "Achmed" för de va säkert han jag titta på ;)

2008-12-16 @ 21:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0