Jullov

Nu är det ca 2,5 h kvar innan jag får jullov och får åka hem, skönt att pappa kommer och hämtar mig så att jag slipper släppa på alla väskor på tåget. Jag kan verkligen se  mig själv försöka bära upp alla väskor för trappan till platformen som tåget avgår ifrån, vara jättevarm och på jävligt dåligt humör och undra varför jag var tvungen att ha med mig så mycket saker hem. Jag är hur glad som helst att min pappa kunde komma och hämta mig!

Igår kväll hade jag, Zara, Malin och Elin minijul hemma hos Elin, väldigt mysigt! Vi åt en massa mat och onyttiga saker samtidigt som vi kollade på sex and the city, mycket bra film... Var tråkigt att behöva lämna dem ikväll eftersom vi nu inte kommer att ses på ett tag, förutom jag och Malin då som har föreläsing tillsammans idag men ändå. Har vant mig vid att ha dem runt mig, de dyker upp lite här och var. Väldigt glad att jag träffa dem! Vi funderar på att ta en liten tripp runt i delar av Sverige nu på lovet då vi först ska hälsa på Malins andra hem och mitt andra hem, ska bli kul att få se hur hon bor och få visa Zara och Malin hur jag bor.

Känner mig ganska stressad nu, vet inte hur jag ska hinna med allt och alla på lovet och jag vet att jag inte borde stressa upp mig men gör det ändå. Jag är nog mest orolig för att jag inte ska ta tag i mitt case och de texter som jag måste skriva. Jag lär ju prioritera andra saker om jag känner mig själv rätt men på något sätt ska jag lyckas hinna med allt, är ju ändå mig vi pratar om, planeraren!

Usch va inte kul att gå upp tidigt nu på morgonen, men eftersom jag va hemma hos Elin igår hann jag inte packa så var tvungen att göra det nu på morgonen, är nästan klar. Bara lite småsaker som fattas men dem fixar jag sen efter föreläsningen. Pappa kan nog vänta ett par minuter, det lider han inte av.

Juste jag och Elin hade storstädning här hemma igår så nu ser det faktiskt skapligt ut här igen. Det kom också en man och fixade vårat avlopp i badrummet. Var sjukt äckligt att se hur han tog upp en gigantisk hårboll ur duchbrunnen, undra hur länge sen det blev rensat! Men nu är det iaf ordnat och vattnet rinner ner jättesmidigt. Han frågade oss även om trycket i vår dusch var dåligt och det har det varit och det förstod han för tydligen satt det nån liten skruv som försämrade trycket så den tog han bort så nu är det jättebra tryck i duschen och jag behöver inte längre stå en kvart för att försöka få ur schampoot ur mitt hår. Bra grej!

Innan vi firade minijul igår så gick jag och Malin på en liten promenad, dock inte i skogen den här gången för att det vägrade jag. Har ingen lust att gå vilse igen och ja jag vet Malin! Inget slår när jag eller vi gick vilse i tannefors! haha men vi hade väldigt kul även om det blev lite stressigt till föreläsningen. För att inte gå vilse den här gången gick vi istället runt i Ryd (även om det är lätt att gå vilse där också) och hade trevligt. Jag gillar verkligen promenader med Malin, är något speciellt med det, vi har alltid så trevligt och kan prata om allt. Vi får fortsätta med det efter jullovet!

Oj måste äta frukost nu om jag ska möta Malin tio i!

Kommentarer
Postat av: malin

Våra promenader är bäst! <3

2008-12-19 @ 21:48:18
URL: http://spindelut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0