Julbord

Fastän julafton inte varit ännu så kan jag ju säga att jag är otroligt trött på julmat och blir nästan äcklad av tanken att äta ett till julbord. Har nu jobbat både lördag och söndag och har väl så gott som bara sett och ätit julmat. Lördagens natt blev väldigt lång då jag inte var hemma från jobbet förrän kl fyra efter en kväll med en kaosartad personalfest fär något företag. Jag och Madde stog i baren hela kvällen och när det kändes som att det hade gått en timme så hade det egentligen bara gått en kvart. Tur var väl att det var ganska rolig musik att sjunga med till och vi blev erbjudna väldigt många gånger att komma upp och dansa med dem och visst det hade varit kul men nu arbetade vi faktiskt, får bli en annan gång! Vi bevittna iaf det bästa partytricket när en lite äldre man först tog en vattenkanna och placerade den på huvudet och dansade, sedan bytte han ut kannan till en ölflaska och dansade vidare, sjuk balans han hade! Jag och Madde var väldigt oroliga för att flaskan skulle åka i golvet och vi skulle få ut och sopa upp glas för minst tionde gången den kvällen men han lyckades behålla flaskan på huvudet.  Igår blev inte vår personalfest så lyckad iaf inte för mig och Sofie eftersom vi var tvugna att jobba. Visst vi behövde inte göra så mycket under själva middagen så det var lätttjänade pengar men blev ite samma sak och man drack inte lika mycket så när de andra ville dra vidare hade ju inte vi någon lust med det efter att ha jobbat hela dagen så vi åkte hem istället. Nästa år tänker jag definitivt inte jobba!

Mina små älsklingskusiner har varit här sedan igår och ska hem senare idag vilket är jätteroligt eftersom jag inte hinner se dem så ofta längre. Vildare ungar får man leta efter! De ser väldigt söta och snälla ut men ack vad skenet bedrar, vilket vi har ganska roligt åt. Numera vet jag att sången staffan var en stalledräng osv sjungs:
staffan var en stalledräng och vattnar sina hjärnor

Den versionen tyckte vi var ganska komisk och gav oss ett gott skratt när minstingen sjöng den om och om igen.

Julafton närmar sig med stora steg och jag har handlat klart julklappar till familjen men har fortfarande kvar julklapparna till julspelat, måste komma på något bra och köpa till det. Var nere på "stan" eller snarare byn och handlade med familjen och kom på att jag kanske skulle uttnyttja ett presentkort jag fick förra julen som går ut imorgon. Resultatet blev ett startkit med mineralsmink, kunde köpa det eftersom mamma och pappa var skyldiga mig lite pengar. Känns bra att shoppa utan att behöva göra av med några pengar, vill jag kunna göra oftare!

Känner mig så jävla utmattad numera, vet inte varför. Visst nu har jag inte sovit något de senaste nätterna men känns inte som att det är bara därför. Måste komma på vad det är, är inget kul att alltid vara så seg och inte orka göra någonting. Får försöka ta det lite lugnt ett par dagar även om jag behöver plugga men jag får lov att skjuta upp det, iaf till mellandagarna.

Kanske ska vara lite social nu och umgås med min familj.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0