Julbakat

Dagen börjar gå mot sitt slut och hela lägenhetet luktar nu saffran och jul. Jag och Carro har haft en väldigt mysig dag som började tråkigt med lite städning men som fortsattes med julbakning. Tyvärr så är inte vårt minne det bästa så vi var tvugna att springa fram och tillbaka till affären ett par gånger för att vi inte kunde komma ihåg allt vi skulle ha. Detta var rätt så komiskt då vi såg en försäljare där som vi kände igen från en kryssning som vi var på förra året som våran hytt hade kontakt med på olika sätt (mer behövs inte sägas). När vi äntligen hade lyckats inskaffa allt vi behövde så kunde bakandet börja! Vi bakade lussebullar och knäck och allt blev jätte gott (även om en hel del av knäcken kom i magen direkt istället för formarna) :)

Jag har varit förvånansvärt pigg idag, är inte  förrän nu tröttheten börjar smyga sig fram, med tanke på att det har varit en ganska fullspäckad helg. Igår var vi på LiThe Blås Luciafest, vilket var speciellt men kul. Jag, Elin, Zara och Malin hade klätt ut oss till en adventljusstake och var helt klart de snyggaste på hela festen! Sjävklart var vi tvugna att delta i kareoken och sjunga tänd ett ljus.
                                                 

Jag har kommit fram till att jag måste börja ta tag i min träning och matvanor igen! Visst så var jag sjuk förra veckan och är väl inte 100% frisk än men det har varit alldeles för dålig självdisciplin egentligen ända sen jag slutade med hockeyn i våras (fan vad jag saknar det!!!). Ska försöka komma iväg nu i veckan och träna lite lätt men jag måste verkligen försöka ta det under dagtid för att jag blir alldeles för deprimerad på kvällarna när det är mörkt ute och orkar inte cykla iväg och träna då. Jag måste försöka ta tag i mitt liv nu eller mitt liv är kanske fel ordval eftersom jag trivs ganska bra med hur mitt liv är just nu men just träningsbiten och att må bra fysiskt. Kanske inte har valt bästa tidspunkten då det är juletider nu, men man kan ju i alla fall ge det ett försök, bättre än ingenting alls!

Borde nog koncentrera mig lite mer på filmen som går på tv nu för att jag hänger inte alls med på vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0