Jävla tv!

Jag och Elin som hade tänkt kolla på Body guard får titta på en svart skärm då vår kära tv inte vill starta, hatar den! Ska det vara så svårt att starts? Vi har försökt båda två flera gånger nu men den verkar helt enkelt ha gett upp, iaf för kvällen!

Vaknade i morse och mådde tillräckligt bra för att ta mig iväg till campus, väl där så lyssnade vi på den mest tråkiga och meningslösa föreläsning någonsin. Ingen av oss kunde förstå poängen med den och varför vi som blivande lärare behövde veta såna saker. Seminariumet efteråt var iaf det bättre då vi fick fyra olika genrer som vi ska skriva texter av. Det var en aning svårt att inte skriva berättande och beskrivande samtidigt eftersom man vill förmedla både och. Uppgiften är att skriva fyra olika texter som berättande, beskrivande, instruerande och argumenterande som ska handla om skolan på något sätt. Lite klurigt men absolut inte omöjligt! Känns som att det kommer att skjutas upp till jullovet även det. Har iaf bestämt mig för att försöka läsa klart alla litteratur innan jullovet börjar så jag helt kan fokusera på texterna och mitt case (som jag verkligen borde ta tag i!).

Carro har nu lämnat oss för i år och åkt hem på jullov, kvar finns jag och Elin som inte slutar förrän på fredag. Saknar henne redan men jag och Elin har det bra :) Det är sjukt hur van man blir att ha en person runt sig hemma hela tiden och plötsligt är den borta, fastän det bara är för ett tag. Kommer att bli konstigt nu under lovet när vi inte kommer att ses varje dag, har blivit en vana. Lär ju telefonterra varandra!

Jag satt och hade tråkigt här hemma förut när Elin var iväg och träna, så smsa Malin om hon ville ta en promenad med mig. Självklart ville hon det hon skulle bara ta sig hem från stan först. Först gick vi till hemköp för att jag skulle köpa överstrykningspennor så att jag kan börja läsa och sen gick vi på upptäcksfärd i Ryd. Det var väldigt mysigt och kul att träffa Malin igen, var ett par dagar sen nu. Var skönt att prata med henne, inte för att vi pratade om något viktigt utan precis om det vanliga som händer i våra och våra vänner liv, som vi alltid ältar fram och tillbaka, är ganska kul. Visst kan man tyckas bli trött på det hela, men oftast kommer man på något nytt som man inte tänkt på tidigare, det är bra det! Vi prata även om vad vi ska göra på torsdag när vi firar minijul, funderar på om vi ska kolla om det finns något ställe som är öppet. Jag och Malin känner starkt för att festa en sista gång innan vi alla åker hem över jul!


Nehe tvn vill fortfarande inte starta! Det blir nog en kväll utan tv, även om det inte borde vara en katastrof så är det de ikväll eftersom vi ville se Body guard. Någon idé på vad man kan göra istället? Börjar bli lite trött på datan......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0