Ingen bra kombination!

Man ska inte alltid lyssna på vad jag säger! Igår försökte jag trotsa att jag var sjuk och gå till hg på bartömning, det slutade inte något vidare. Kvällen slutade ganska snabbt och tidigt för mig och det är tur att jag har en så underbar bästa vän som Carro som tog hand om mig. Det jag har lärt mig den här helgen är att man verkligen inte ska dricka alkohol när man är sjuk då det inte är någon bra kombination! Jag vet att sådana kvällar kommer och jag är lyckligt lottad då jag inte har haft många men samtidigt så tycker jag att det är så pinsamt när de väl kommer, kan man inte lära sig av sina misstag? Jag vet att varje dag och kväll är inte den andre lik och att varje dag ger olika förutsättningar och vi kan ju kortfattat säga att gårdagen inte innebar de bästa förutsättningarna för mig.

Fördelen med att börja må dåligt på fyllan är att så fort jag lägger mig så slocknar jag jämförelsevis med annars när jag ska sova. Jag minns knappt att Carro prata med mig när jag hade lagt mig, så fort gick det att somna. Det var skönt att för en gångs skull somna direkt när jag har lagt mig samt att inte drömma någonting. Jag sov som en stock till kl halv fem då jag inte kunde andas för att näsan var så täppt och jag behövde upp och dricka och kissa. Carro måste ha vaknat när jag gick upp för hon kom också upp så vi satte oss vid vårt köksbord och började käka nachos på morgonkvisten, mums (förutom att vi blev illamående efteråt)! Tänkte att jag skulle gå och sova ett par timmar till men det ville säg inte utan jag var tillbaka på ruta ett med mina sovproblem och låg vaken till halv sju innan jag somna om. Jag hade en ramsa från filmen "mästerdektetiven Kalle Blomqvist" i hjärnan som inte ville försvinna när jag skulle sova:
Flyg fula fluga flyg, och den fula flugan flög
Flug fula fluga flyg, och den fula flugan flög osv.
Förstå att jag kände mig ganska störd! Har inte sett den filmen sen jag var liten men plötsligt när jag skulle sova så kunde jag inte få den ur huvudet, weird!
 
Idag har jag nästan mått sämre än tidigare, huvudet har snurrat, näsan har varit täppt, hostan har däremot gått över men istället har jag blivit väldigt illamående och vill bara spy så fort jag äter. Jag har ingen lust alls att åka på maginfluensan nu! Känns väldigt konstigt när man absolut inte vill spy men samtidigt känner att man behöver det för att lätta på illamåendet. Hade samma sak för ett par månader sen när jag var väldigt illamående hela dagen och det lättade inte förrän jag gick till toaletten och satte fingrarna i halsen, villket jag hatar! Får ta mig en funderare på hur jag ska lösa problemet idag.

Satt och tittade på alternativ till tatuering nu under kvällen. Har hittills inte vetat vad jag vill ha och har haft väldigt svårt att bestämma mig. Jag har velat tatuera mig i flera år nu men det blir aldrig av! Nu kan jag ha hittat en tatuering som jag verkligen skulle vilja ha men måste givetvis ta mig en funderare först samt hitta en tatuerar som är tillräckligt duktig för att klara av att göra den. Jag och Carro ska nog åka till strängnäs under jullovet och gå till en tatuerare där som vi vet ska vara jävligt bra. Jag har alltid velat ha en tatuering i svanken men med den här får jag fundera om och kanske tatuera in den på sidan av ryggen istället.

Den är så vacker så jag hoppas verkligen att det finns någon som kan göra den så pass bra att den känns levande och uttrycker de känslor som jag känner när jag tittar på den.

Ska nog ta och göra mig iordning för sängen strax så att jag får lite sömn och förhoppingsvis slipper det här illamåendet. Vill verkligen må bättre imorgon, orkar inte sitta på föreläsning och må så här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0