Inte bra det här

Kan inte påstå att jag mådde mycket bättre idag än tidigare dagar så var hemma från skolan idag, kändes jobbigt har bara missat en en lektion den här terminen och det känns jobbigt att behöva vara borta mer. Jag vet att det inte är någon katastrof men vill ändå inte missat något, kan ju hända att man lär sig någonting! Kan väl sammanfatta dagen med att jag har sovit, tittat på tv, sovit, försökt äta lite grann samt lyckades ta mig till affären och handla lite eftersom det var min tur. Ringde och prata med mamma lite och det visade sig och så gott som alla där hemma också ligger sjuka, hoppas verkligen att de och jag hinner bli friska innan jag kommer hem.

Börjar längta hem nu och det ska bli skönt med lite lov. Tror att jag mest vill åka hem för att jag är sjuk samt för att Carro ska åka hem imorgon och håller på och packar för fullt. Jag vill också packa! Min resväska kommer hit imorgon med Carros mamma men börjar tvivla på att den kommer att räcka till alla mina saker. Kommer nog få ta en egen väska till alla skor, jag måste ju ha med mig vanliga skor, vinterskor om det blir kallt, träningsskor om jag får för mig att träna och finare skor till nyår och om vi ska gå ut, blir ett par stycken då.

Jag tror att det är dags att vi tar tag i vår lägenhet för den ser ut som ett stort kaos. Det behövs verkligen städas och när Carro kommer ut ur duschen och säger att det är sjö i badrummet så kan det nog vara på tiden, är troligen stopp i avloppet. Det lär ju bli trevligt att ta itu med!

Har pratat lite med Elin från min gymnasieklass idag och vi funderar på att dra ihop en klassfest nu under jullovet, vore riktigt skoj! Saknar henne och många andra från klassen och skulle vara kul att träffa dem och höra vad dem har för sig sådär ett halvår efter att vi tog studenten. Tiden går sjukt snabbt och ibland hinner man inte med alla andra utan bara sitt eget liv men det betyder inte att alla andra inte betyder något och att man inte saknar dem. Det är massor som jag saknar och som jag önskar att jag hade träffat mer och haft bättre kontakt med sen vi slutade men får försöka bättra mig, jag är inte mer än mänsklig! Sara prata om att det kanske var något på amazon den 25:e så det vore kanske något att dra ihop klassen till. Visst amazon är inte det roligaste stället men går jag dit med människor jag tycker om så blir det kul, det blir liksom vad man gör det till. Jag bryr mig inte så mycket om vad vi gör och hur vi gör det, bara vi lyckas samla ihop klasse under lovet och träffas!

Oj var visst hockey på tv. ska samla lite krafter och försöka titta på den en stund innan jag somnar igen, ni vill inte veta hur lång tid allt det här tog mig att skriva! Hoppas att jag mår bättre imorgon så att jag orkar ta mig iväg på föreläsningen och seminariet, vill inte missa en dag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0