Dan före dan

Ja då var det snart julafton igen. Vi satt tidigare idag och prata om att tiden går så fort och att det nyss kändes som att det var jul. Varje jul sitter man där och tänker att nu är det ett helt år kvar till nästa jul men nu är man sitter man här igen. Jag kom och tänka på allt jag gjort det här året, jag har tagit studenten, varit i bulgarien, bott i Göteborg i två veckor, flyttat till Linköping och börjat plugga till lärare. Ett ganska händelserikt år skulle jag vilja säga, självklart har det hänt mycket mer men de är väl de saker som jag först kommer att tänka på. Men men nu ska jag inte bli så nostalgisk!

Idag så kom Markus och Cissi och åt lite smörgåstårta och fika, var sjukt gott med smörgåstårta! Var evigheter sen jag åt det sist... Det var iaf var trevligt att träffas och umgås lite, blir inte så ofta numera eftersom jag flyttat. Har även hunnit med en hel del idag, var hos Carro och hämtade ett presentkort som tog hem åt mig, jag har handlat de sista julklapparna och pyntat julgranen. Kvarstår gör endast några få inslagningar och första skinsmörgåsen, har längtat i flera månader efter den! Det är nog min favorittradition när vi tar den första skinksmörgåsen familjen tillsammans, kvällen innan julafton. Då vet man verkligen att nu är det jul!

Jag har funderar en hel del på mina könslor de senaste dagen och jag blir så förvirrad när de svänger hela tiden. Ena dagen vill jag verkligen något medan andra dagen vill jag inte det, troligen för att jag inte vill hoppas på något och för att jag vet att vissa saker är ingen bra idé och borde kvarstå som en idé. Ibland tänker jag verkligen för mycket och borde bli mer spontan, ska nog umgås lite mer med Zara och Malin så att de lär mig! Men varför kan inte allt bara vara enkelt och gå som jag vill? Livet vore så mycket enklare då men samtidigt så skulle livet kanske bli tråkigt om allt gick som en dans. Ska nog ta och klura lite mer på det där! Usch tycker inte om när jag ska krångla till allt så mycket men ibland överanalyserar jag saker bara för mycket istället för att glömma dem och gå vidare. Varför kan jag inte vara som alla andra människor ibland? Fast det vore nog inte så roligt för att då vore inte jag jag och vem skulle jag vara då? Jag tror nog att man ska vara nöjd med sig själv (även om det inte är så lätt alla gånger) och tänka att världen vore tråkigare om man inte själv fanns i den ;)

Nej kanske ska ta tag i dem där sista julklapparna nu och slå in dem så att jag kan slappna av och ta det lugnt resten av kvällen.....

Kommentarer
Postat av: Elwin

Räknasninte jag som spontan... Hahaham nej kanske inte :P

2008-12-24 @ 00:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0