Borta bra men hemma bäst

Jaha och då var det återigen jul och jullov och jag är äntligen hemma, har längtat hela veckan! På föreläsningen idag så satt jag bara och räkna ner tiden tills jag skulle få åka hem. Viktigt att nämna är att det hände en liten pinsam sak på föreläsningen idag, Michaela var lite glömsk och glömde bort att stänga av ljudet på mobilen. Detta är egentligen inte något konstigt eftersom det aldrig är någon som ringer till mig men just idag under föreläsningen var någon tvungen att ringa. Innan jag hinner lugna ner mig från min hjärtattack och få upp mobilen ur fickan så har hela salen hört den, den är inte direkt så diskret. Men men sånt som händer ibland, även den bäste gör misstag men jag lär nog vara extra noggrann i fortsättningen!

Känns hur skönt som helst att vara hemma, till och med så skönt att det första jag gör är att gå och lägga mig i soffan och somna. Familjen börjar sedan samlas och vi fikar lite kort innan alla återigen springer iväg åt alla håll, allt är helt enkel som vanligt :) Nu sitter jag här ensam hemma och väntar på att mamma ska komma hem så att vi kan äta lite ost och kex, var väldigt länge sen!

Jag borde inte vara förvånad men är det ändå då jag har fått ryggskott igen, ingen annan som är förvånad?! När jag äntligen börjat glömma bort min rygg och inte kännt av den på länge (kanske glömde bort den när jag var sjuk) så smyger den sig på en igen och nu sitter man här och kan knappt röra på sig. Det kan nog dels bero på att jag låg i soffan väldigt mycket när jag var sjuk vilket inte är det bästa samt att jag inte kunnat träna då heller eftersom jag varit sjuk. Inget bra det här! Pia lät inte så glad över att jag kanske inte kommer att kunna jobba imorgon pga det men mamma får smörja in den lite ikväll så hopaps jag att den är så pass bra att jag kan ta mig iväg och jobba. Behöver verkligen alla pengar jag kan få! Vet inte hur jag ska klara den här månaden när man får så lite pengar av csn, tycker inte om csn alla gånger men tur är väl att man bor hemma några veckor nu och kan leva lite på mamma och pappa, iaf i matväg.

Blev ledsen förut när jag sms:ade med Malin och hon satt ensam hemma i sin lilla lägenhet, dissad av alla. Önskar att jag kunde va hos henne eller hon hos mig så vi kunde peppa varandra och kanske ta en promenad, känner för promenader just nu! Jag tror nog att hon klarar sig ensam en kväll men känns tråkigt att hon ska behöva sitta där alldeles ensam, ingen som vill göra henne sällskap? :)

Undra vad jag ska hitta på nu innan mamma kommer hem? kanske borde fixa ordning lite med maten även om hon handlar med sig det mesta hem..... jag får fundera lite. Kan iaf inte sitta i den här datastolen längre, min rygg klarar inte av det! Önskar att jag kunde använda min dator så att jag kunde sitta i soffan eller nåt men har inget internet på den nu när jag är hemma så får stå ut med den här sega saken.

Kommentarer
Postat av: malin

naauu, vad fin du är som tänker på mig^^. Jag tycker synd om din rygg :( Den verkar inte må bra. Jag kan ju föresten tillägga att den som kommer och håller mig sällskap ikväll bjuds på typ godaste saffransgrejerna nånsinn.. och choklad (köpte 2 stora choklader för att det var 2 för 30).. och lite godis. Jag har dessutom en liten tv som byter kanal skitsnabbt. Låter det inte lockande? Snälla? Någon?!

2008-12-19 @ 21:46:19
URL: http://spindelut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0